FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänkte möjligtvis erbjuda tjänster så som bildredigering och avteckning på min hemsida.
Jag undrar då vilka priser som kan vara rimliga och hur man ska räkna ut priset? Ska man t.ex. ta betalt per timme eller bestämma en viss summa för en viss "svårighetsgrad" (typ Lätt, Medelsvår, och Svår)? Förstår att ni kanske vill se lite exempel på hur bra jag jobbar för att ni ska kunna säga vad som är rimligt (en hundring för att göra en streckgubbe är ju inte direkt rimligt :P) men sitter vid en annan dator just nu så jag har inget att ladda upp. Men tänk er "medelvärdet" och vad folk skulle kunna tänka sig att betala för att få sin bild redigerad eller sitt djur avtecknat. Vad är maxpris för något sådant? Ganska svår fråga att svara på kanske, jag har själv väldiga problem med detta (därför jag frågar er såklart ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen aning om vad som är rimligt, men jag hade nog velat ha fastpris.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är du duktig på rita av fotografier på tex en hund eller något så kan man ju lätt betala 200-300.. men de kanske är för billigt:P
men vill se vad man betalar för, men säg 200-300 för en bild.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja det är kanske lite lättare att prissätta avteckningen, för där är ju allt nästan ungeför lika avancerat, så där kan man ju lätt sätta ett fast pris.
Och som du sa sasserdude så kanske 200-300 låter rimligt. Eller har någon annan några andra synpunkter? Men det här med bildredigeringen är svårt att prissätta alltså. Ibland handlar det ju om små jätteenkla saker som att t.ex. bara förstärka färger, fixa skärpa o.s.v. medan det ibland kan vara större saker att "bita i". Där tror jag man får anpassa priset till vilket arbete det är. Men hur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
lägg ut en annons på blocket lr liknande och kolla om du får napp där
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack Sulle, jättebra förslag!
![]() Nu kan jag dessutom lägga in en bild på en utav mina teckningar så kanske det blir lättare att bestämma ett pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Detta är originalbilden.
Oh, hjälp! Vad stora bilderna blev, hur gör man dem mindre? :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker 200-300 kr låter alldeles för billigt. Du kan nog ta mer för det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|