FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tanken med denna tråd är att man här ska kunna ventilera sig, både när det gäller tankar och funderingar
kring Freeware, men självklart även tips rörande detta ämne. Vad har ni för favoritprogram när det gäller Freeware? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns så många....en som jag gillar är Foxit PDF Reader, jag hatar den extremt slöa Adobe Acrobat Reader.
OpenOffice är en annan favorit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
foxit är en klar vinnare som är snabb som en oljad blixt om man jämför med adobes 15 tons långtradare.. som gör samma jobb.
Jag kör firefox, thunderbird, openoffice och lite fler opensource freewares. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Foxit är bra, likaså quicktime/realtime alternative. Sen så är inte opensource samma sak som freeware. Det är en väldigt stor skillnad.
Freeware är gratis programvara till skillnad från tex shareware som är betalprogramvara. Opensource är fri programvara. Rent praktiskt ligger skillnaden i att gratis programvara får man använda utan att betala något medans fri programvara får man använda och förändra hur man vill (men man får inte sälja den). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bland de program jag använder dagligen hittar vi följande gratis-program:
Visual Web Developer 2008 Express Edition Microsoft Live messenger Mozilla Firefox Avast Antivirus Då och då används också Opera iTunes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Anledningen att jag använder Avast är att Microsoft rekommenderade det redan under Beta-körningen av Vista. Jag har ingen aning om hur det står sig mot andra.
Vad gäller webbläsarna så ser jag inget större problem längre. IE7 visar webbsidor rätt okej, och vad jag förstår kommer åttan att vara riktigt bra. De andra webbläsarna missar bara detaljer, så det är en dröm att vara html/css-knackare idag jämfört med för 10 år sen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Något annat bra gratisprogram som du kan rekommendera må tro? |
|||