FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tja.
Jag har läst igenom ett antal poster här inne nu ![]() taggen skulle vara något man skulle tänka på i samband med SEO. Det var någon som frågade om det och fick till svar att det har tagits upp redan och sök efter gamla inlägg, nu går det ju inte att söka på så korta ord i det här forumet och jag har gått igenom en massa inlägg och hittade inget om det. Inte hittar jag den tråden heller längre <_< Kan någon förklara för mig varför H1, H2 och taggen är viktiga ? Och vad man ska tänka på när man ska använda dom för SEO ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kortfattat: H taggarna är det enda sättet att visa att man skriver en rubrik. Om ditt keyword finns med i rubriken så antar sökmotorn att din text verkligen handlar om ditt keyword.
Sen kan vi diskutera relevansen för vart i rubriken, hur ofta och på hur många andra sidor ditt keyword befinner sig i en rubrik för att anses mer eller mindre relevant. Det är ju tex inte bra att ha ett ord med i en rubrik som sedan inte återfinns i texten på sidan etc etc. P taggen är ju nästan samma sak, du visar att du skriver en paragraf, ett textstycke. Det är kanske inte så bra att köra P taggar runt tex menyalternativ etc, då många antar att det är innehållet i P taggen som är den främsta beskrivande textmassan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svaret, då förstår jag. Är det nån skillnad på H1 och H2 då med tanke på SEO ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Var bara lite försiktig så att du inte använder sökordet i både rubriken (h1), underrubrik (h2) och ev andra h-taggar som du kan tänkas använda. Du riskerar då att hamna i "spam" filter.
Använd gärna ditt sökord i p-taggen med kursiv/fetstil någon gång. Repetera inte bara sökorden utan gör allt du gör sör surfaren, inte sökmotorerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mycket tack för tipsen.
|
|||