FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ett litet problem med min sida.
Menyn (headern) längst upp på sidan, flyttar sig lite hur den vill berroende på upplösning skärm , eller om man kollar på sidan i halvt fönster. Jag antar att det är något felkodat i css filen, men kan inte få fram i min hjärna hur jag ska få allt att ligga som det ska. Jag vill att loggan (fåret) ska ha sin plats, desamma med menyn till höger. Men menyn flyttar sig närmare loggan om man har liten skärm, och ibland lägger sig loggan mer åt vänster. Om någon är villig och kunnig och känner för att kunna hjälpa, vore jag evigt tacksam. Vill alltså att menyn och loggan ska ha sin plats, och kollar man på sidan i litet fönster eller med liten skärm så ska allt följa med det, kan man säga. Inget scrollande osv, menyn ska inte kunna lägga sig över loggan (komma loggan närmare) Här är två bilder som visar hur det ser ut för en del, och hur det ska se ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Såhär ska det inte se ut
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
adressen: www. s m s k y s s e n . s e / C l i c k r
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lägg in bakgrundsfärgen i en div som sträcker sig över hela bredden och lägg sedan in innehållet (fåret, menyer mm) i en div som är lika bred som själva innehållet nedan och centrera borde fungera, fast det beror på hur du byggt upp headern förståss
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lägg bakgrunds bilden i body. Sen fåret å andra element i header. Som logga och din meny.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|