FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Råkar någon veta en smidig lösning för att mail till en viss e-postadress automatiskt vidarebefodras utan att visa den ursprungliga avsändaren?
En kund till mig har en leverantör som skickar direkt till kunderna men anger butiken som avsändare och vill bland annat att leveransbeskeden med kollinr ska vidarebefodras direkt till kunderna utan att avslöja leverantören. Mailen i sig är redan preparerade så att både de och dess bilagor hänvisar till butiken... Tänkta stegen: 1. När en ny kund registreras kan ny vidarebefodring läggas upp manuellt (fasta kunder, få tillkommer) 2. Leverantören direkt till kunden och mailar bekräftelse (med .pdf bilaga) till '[kundnr] @ butiken . se' 3. Mailet vidarebefodras automatiskt till rätt kund med någon adress @butiken.se som avsändare (spelar ingen roll om det är en samlad adress eller olika för olika kunder). Spelar heller ingen roll om det görs direkt på servern eller med regler i något mailprogram på en dator som alltid är igång. Egentligen är problemet just hur jag löser det utan att ursprungsadressen skickas med i vidarebefodringen... Sorry guys, det blev lite långt inlägg för den enkla frågan, men jag är krånglig av mig ibland ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|