FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag söker efter programvara där man tillåts skapa fakturor som sedan kan sparas i PDF-format (men sedevanligt även skrivas ut). Har inga större krav mer än: 1. Fakturans utseende skall gå att modifiera (givetvis enligt svensk lagstiftning med fakturanummer i serie) 2. Billigt ![]() 3. Ej Word/Excel-templat. 4. PHP-mjukvara okej, förutsatt att den är installerbar på egen server (dvs ej hostade lösningar). Det får gärna finnas funktionalitet för kunddatabas samt produktinventarie, men jag letar inte efter ett komplett "affärssystem" utan det är fakturering som är det viktiga. Har sökt med lykta efter något system som passar, men antingen är de för komplexa eller så vill de inte riktigt fungera med de krav som finns för utformandet. Några tips? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
spcs?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
För komplext (vad jag har sett hittils). Sedan är jag inte speciellt förtjust i utformningen av deras bokföringsprogram.
Jag vill alltså ha ett relativt minimalt, enkelt och välskött system som helt enkelt så enkelt (men smidigt) som möjligt tillåter mig att göra fakturor/kvitton åt kunder. Har fortsatt att Googla men det är jättesvårt. Antingen är det stora affärssystem eller så är det uråldriga program från mitten av 90-talet som knappt fungerar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Personligen använder jag OpenOffice.org Calc, skapar PDFer av fakturorna och skickar via E-post.
Det kan ju kallas för grön-IT om man vill. Mailar kopia till revisorn också, så sparar vi ett par ICA-kassar vid årsbokslutet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Anna fakturering kör vi med i min lilla hobbyverksamhet.
Funkar prima, den sparar också grundläggande info för att senare kunna bokföra det korrekt. Går även skapa kvitton, kreditnotor m.m. Tror programmet tar 2-3mb nånting, smidigt och bra. Kostade 250kr eller något sådant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilket program ska användas för bokföringen då?
SPCS är inte så svåranvänt och väldigt vanligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Sedan finns det Mamut som även det är en mycket enkelt och bra bokföringssystem...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testat phpinvoice.com ?
Har själv letat rätt länge efter ett funktionellt system i PHP som är lätt att arbeta med. PHPinvoce är det bästa jag hittat. Om du ska ha invoicesystem för webhosting finns det ju iofs andra alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rekommenderar http://www.cidenco.se/f98.html (finns även demo att testa först)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|