FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade tänkt att göra en liten tävling på min hemsida där man ska tipsa så många kompisar som möjligt om min hemsida. Då skulle jag alltså vilja ha en liten ruta där man kan fylla i hur många kompisar man hade tänkt att tipsa, och sedan ska det komma upp så många textrutor.
Det borde väl funka, men hur ska man göra? Ungefär så här: Hur många vill du tipsa? l__l Skriver man "2", ska det alltså komma upp två stycken textrutor där man ska skriva in mailadresser för att sedan trycka på "skicka": l_____l l_____l Skicka! ps. förklara så att jag förstår, jag är inte så haj på sånt här (ännu). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
eller så är det x antal fält från början (säg fem) samt en javascript-länk lägg till 5 till, typ.
De måste ju inte fylla i alla 5 om de inte vill, epostadressens giltlighet kollas serverside. läs på javascript och DOM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan skapa textrutorna dynamiskt med Javascript utan att ladda om sidan. Dock vet jag inte om det är en speciellt bra idé då man kan skapa 100 egna hotmail-adresser eller liknande och tipsa dessa...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
det är väl alltid problemet med tävlingar; att validera en "riktig" deltagare.
På en tävling jag gjort så får en deltagare "tipsa-vän-poäng" först när vännen registrerat sig. Vidare loggar vi IP-nummer och ser till att vi i villkoren kan utesluta vilka deltagare vi vill utan speciell anledning. Men oftast är det uppenbart att de fuskat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
okej ingen som kan typ vissa hur man hitta koden så jag kan ändra litte i den
det är ju inte lätt när man är nybörjare om man säger så jag skäms |
||