FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag undrar om det är någon som vet om Google bryr sig om huruvida man följer någon standard (HTML 4.0, XHTML 1.0 etc) eller om man kör i Quirks mode. Spelar det någon roll för vilken PageRank man får?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns bara spekulationer men jag tror personligen att så är fallet. Själv erbjuder jag html 4.01 säkring av en website enligt W3C för att jag tror att tex google som vill leverera relevanta och kvalitativa sökträffar bryr sig om detta.
Men det syns nog inte på PageRanken, den används på ett annat sätt. Quirks har jag faktiskt inte hört talas om ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Quirks mode kallas det när man inte följer någon standard.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
(nåja, jag är nog en lika god kålsupare som alla andra. Jag gör bra grejjer åt andra men fuskar åt mig själv... ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Kolla ifall du har någon doctype-deklaration. Om inte, så renderas de i Quirks mode. /Z |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det finns ett gyllene talesätt: gör det enkelt för användaren, så gör du det enkelt för spindlarna.
Ifall sidorna renderar bra i dom stora browsrarna så renderas dom även bra för spindlarna. Testa även gärna med lynx då google m.fl har problem med tex frames, iframes och javascript. Att sidan är xhtml-kompliant innebär väl igentligen inte mer än att du kan vara säker på att den _kommer_ att kunna renderas utav alla browsrar som stödjer just den standarden, att dom renderas på samma sätt kan du inte vara säker på förren alla browsrar stödjer standarden på samma sätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|