FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur mycket jag än ogillar spam så anser jag nog att det är en alltför hård dom. Visserligen vet jag inget om de bägge herrarnas ekonomi men det känns som en väl tilltagen summa. Ett straff måste ju stå i proportion till den skada man tillfogar individer eller samhället och det gör det knappast i det här fallet.... Det handlar snarare om ett storföretag som vill statuera exempel.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, det kanske låter lite överdrivet för ett sånt brott som..
" maila jätte mycket till folk som inte vill ha e-post" Men, fatta så många som blivit frusterade/irriterade på att man fått massa penis-mails som man inte viljat ha. Det har nog sammanlagt kostat alla människor flera år att hålla på med radering och filtering av sånt skit.. Lite överdrivet skadestånd kanske, men fortfarande är det ett ganska bra sätt att få folk att sluta spamma, pga riskerna.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
En äldre österrikare som gjort sig känd nyligen har begått brott som de flesta skulle se som långt värre kommer att få betala ett skadestånd som är en minimal bråkdel av denna summa.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
USA det säger väl allt, frågan är vem som är mer skadad. Den som döms till något straff eller domaren som ställer miljardskadestånd eller dömmar antal hundra år fängelse?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu kommer jag inte åt artikeln men jag kan tänka mig att dessa herrar har skickat
x antal MILJARDER spam.... i Veckan? Proffs-spammare som det verkar vara har resurser att pumpa ut flera hundra miljoner mail varje dygn..... så tänker man efter så inser man snabbt att skadorna blir ofantligt stora! Så jag tycker att straffet är åt h-vete för klent... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Äsch, det är bara en siffra. En siffra som inte kommer att omvandlas till cash.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|