Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är vårat nästa steg?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-12, 13:15 #1
Stuves avatar
Stuve Stuve är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Medlem
Stuves avatar

Hej.
Har kommit igång bra med vårat community gaddad . se sen starten för ca 1½ år sen.

12 000 medlemmar och ca 2 000 000 sidvisningar/mån.

Vi har i princip inte gjort nåt alls åt marknadsföringen, utan folk har kommit till våran sida via andra medlemmar, själv har vi inte tänkte att göra nån märkbar satsning innan vi byggt klar sidan, och nu är detta i princip klart om nån månad.

Jag har förstått att vi ligger helt bedrövligt till i sökmotorer, och jag tror inte vi har över pr2 =)

hur som helst, en snabb titt i analytics ser det ut så här:
68,35 % Direkt trafik
15,76 % Hänvisningswebbplatser
15,89 % Sökmotorer

Vad jag förstår så har vi en hel del att hämta från sökmotorer, speciellt då folk söker så himla mycket efter tatueringar, och då vi har sån låg siffta som 15%.
Min fråga nu är hur vi går vidare? vi har ingen som helst eget kunnande om detta och vi har en budget för detta på ca 10 000kr.

Vilka vänder vi oss till, vad skall dem göra? osv..
Tack så mycket i förhand.
Stuve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-12, 13:53 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Kika på seo-forum, där finns gott om tips.
Det finns en lista med sökmotorvänliga kataloger som du kan registrera dig i.
Se till att du har en aktuell sitemap som du delar med dig av till Google och Yahoo (det är de jag vet tar emot den).
Word of Mouth är den bästa marknadsföringen, helt klart, men försök även få in länkar från olika tatuerare, kanske genom att samarbeta med dem på något vis?

Finns mycket man kan göra.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-13, 10:41 #3
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Gratulerar till en lyckad community site. Om jag var som er skulle jag först välja ut ett antal sökfraser eller nyckelord som ni vill ranka bra på. Dessa ord/fraser bör sedan finnas med i sidans titel, i h1 och h2 taggar, i "alt" attributet på bilder, samt som [i].

Dessutom bör ni lägga till meta description (och kanske meta keywords) så att innehållet ser snyggt och lockande ut i SERPen.

Bygg inlänkar och utlänkar. Organiska länkar är bäst, men köp länkar om nödvändigt. Tänk dock på att det ryktas att google "straffar" sidor som har köpta inlänkar - hur konsekvent detta fungerar är för mig okänt.

När ni gjort detta, bör ni hamna bättre till på Google etc.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-13, 18:15 #4
Stuves avatar
Medlem

Medlem
Stuves avatar

hej, Tack för era svar.

Jag ser att det finns en djungel med information om detta där ute, och vissa säger att det är bra att göra si, och andra så, antar att det inte finns nåt rätt sätt.

Nu är det så att jag inte har tid att sätta mig in i detta, för det verkas krävas lite tid för det, all min tid går ut till utveckling av sidan då detta än så länge bara görs på fritid.
Jag har sett tjänster som tex seo.se tillhandahåller för 1600kr/mån, där dom gör just det som du skrev ovanför, samt att man får välja ut ca 5 sökord som dom lägger ner kragt på. är det någon som har erfarenhet av detta? känns som om det är nån liknande tjänst jag är ute efter. då jag själv inte behöver sätta mig in i de så mycket just nu då de inte finns tid
mvh
Stefan
Oläst 2008-02-13, 20:52 #5
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Sätt in annons under "Förmedling av tjänster" och begär in offerter så att du får en överblick av vad marknaden erbjuder.
qb1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 00:59 #6
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Intressant och riktigt fresch design på sidan! Verkligen imponerande medlemsantal och frekvens på sajten måste jag säga!

Då Jag tycker du får ganska dåliga tips så föreslår jag följande enkla lösningar:

A1: se till så ni skriver om era sidor som förenklade sökvägar med mod rewrite! (google på det)
A2: Bygg ut startsidan med en blogg/nyhetsfunktion där ni är lite observanta på titlarna och descriptions till dem.

Varför föreslår jag detta? Jo din starsida är den absolut viktigaste sidan(!) då den förväntas tala om för besökarna vad dem kan hitta på sajten!
Fyll din startsida med massor av bra texter á la bloggning och se till så dina titlar till inläggen formateras som detta exempel:

www.dinfetasida.se/tatuering/
www.dinfetasida.se/tatueringar/
www.dinfetasida.se/tatuerings-motiv/
www.dinfetasida.se/snygga-tatueringar/
www.dinfetasida.se/tatuerad/
www.dinfetasida.se/tatuerare/

Har ni så enormt med medlemmar så se till så DEM länkar till er! Uppmuntra dem att länka från sina bloggar osv.
Fixa detta och se till så den som skriver kan stava rätt och är lite kreativ och framföra allt tydlig i skrift!

Så enkelt det kan vara va?

mvh zooloo
zooloo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 07:18 #7
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Nu har jag inte tittat på din webbplats, men generellt för forum och communitys brukar vara att de genererar en hel del länkar på djupet. Medlemmar och andra som skriver på sina webbplatser och i sina bloggar och sedan länkar till forumet.

Om ni inte använder publika medlemsprofiler så ska ni göra det. Dessa är bra som länkbeten.

För att alla länkar på djupet ska hjälpa er site att nå bra ranking på viktiga sökord är det viktigt att ni har en genomtänkt intern länkstruktur, så att de sidor som attraherar länkar utifrån, sprider denna länkkraft vidare till de viktiga sidorna.

Om en viss tråd i forumet har många länkar utifrån och ni har en sida (till exempel: /tatuerare) är det bra om sidan med länkarna utifrån i sin tur länkar till sdian /tatuerare med rätt länktext. "tatuerare".

Hoppas att jag inte tjorvade till det allt för mycket.
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-16, 15:40 #8
Stuves avatar
Medlem

Medlem
Stuves avatar

Tack så mycket för era tips!

jag känner att de är rätt mycket man skall tänka på och ändra. så tror jag får ta hjälp externt!

mvh
Stefan
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017