FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sitter och fundera på om "gratis sms" sajter fortfarande är pupulära eller helt döda?
Har för mig nån här på WN ägde en sådan sajt, kommer dock inte ihåg vem. Tänkte mest på eftersom alla operatörer erbjuder oftast gratis sms på mobilen när man tankar på mobilen för en viss summa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var nog mer hypat förut men jag tror att folk fortfarande använder sådana.
Dra igång en där man kan skicka gratis till hela världen så blir det något som jag skulle använda ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sedan mtnsms försvann (längesen) så tappade jag intresset. Siter som ger användaren möjlighet att skicka ett eller tre gratissms är helt ointressanta då ett meddelande oftast tar upp två eller tre meddelanden i text. Jag orkar inte böka med att logga in för att få skriva 20 tecken eftersom deras url måste stå med som reklam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder sms.se nästan dagligen. Sen jag bytte jobb och blev av med min windowslur så har det blivit så krångligt att skicka sms, smidigare att göra det från datorn eftersom jag ändå sitter där.
sms:en får mitt nummer som avsändare och jag kan använda 160 tecken. Works for me! Tyvärr kan man inte skriva sms som är längre än 160 tecken dock. Enda nackdelen är att jag inte kan köpa till fler sms än de två per dag som är gratis - har bara jobbmobil (som jag förstås inte kan betala sånt med..) och ip-telefon (som man inte kan använda enligt sitens information..). -j |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu har de flesta abonnemang gratis SMS i sina kampanjer och det ingår nästan alltid en programvara till din telefon vid köp så man kan skicka via dator. Det är nog mindre populärt idag men används säkert fortfarande
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
På gratissms.se får man väl 2sms gratis om dagen, och man kan skriva hur långa sms som helst.
Tror dom länkar ihop sms, flera hundra tecken. Jag använder sånna sajter då jag sitter på en qtek, och när jag behöver skicka sms så känns de enklare för mig än att pilla fram ett sms på skit-telefonen! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har fria SMS hos telia, men det står i avtalet att det inte gäller dator-skickade SMS.
Dock har det inte varit några problem hittills, men det är ju inte automatiserade SMS jag har skickat, utan bara använt programvara för att skriva/läsa direkt vid datorn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör med smsme.se när det är körigt med pengar. Får skicka 20 gratis sms om dagen. Tyvärr så är det reklam och om man ska skicka ett sms som är längre än 100 tecken så blir det att man får klippa och klistra och skicka två sms. Men det fungerar i nöd fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
är väl ingen som skickar sms längre??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag skickar ganska mycket SMS. Jag tycker det är ett överlägset sätt att sprida kort information, eller ställa en enkel fråga som inte kräver omedelbart svar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|