FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På Nordea kundtjänst påstår de att det tar 2-3 veckor att få ett plusgiro från det att man beställer det, är det verkligen rimligt? Gäller iofs nystartad firma, men det känns ganska långsamt. Finns det snabbare alternativ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PG suger på alla sätt... Varför vill du ens ha ett sådant nr? BG är typ 100 gånger bättre..
Om du tex får flera inbetalningar till ditt PG samma dag så klumpar nordea ihop alla inbetalningar till en enda summa villket leder till att det blir svårt att ha koll på vem som betalat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag öppnade upp bankgiro hos swedbank, det kunde dom öppna upp direkt när alla papper var påskrivna.
fick visserligen vänta runt en vecka på möte med banken. men annars gick det väldigt snabbt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick också mitt Bankgiro på studs när jag skaffade det. Hur smidigt som helst.
Har även Plusgiro och där är det mesta segt och deras onlinetjänster ligger långt efter de flesta bankers. Har nog inte hänt något med Plusgirots tjänst de senaste fem åren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Öppnade själv ett plusgiro för ca ett år sedan. Om jag kommer ihåg rätt så tog det ca 2 ½ vecka innan jag fick tillgång till kontot.
Ringde Swedbank i måndags då jag fick min f-skattesedels samt moms reg och bokade tid, fick komma på besök dagen efter. Så på tisdag var allt klart med bg, bankkort etc..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det vore kanon om man kunde slippa PlusGirot, för som Daniel säger ligger det långt efter allt annat. Trist att man inte kan se inbetalningar som inkommit under dagen förrän efter midnatt, detta gör ju att hela processen tar ytterliggare en dag.
BankGirot har ju efter kl 16, vilket är lite bättre i alla fall. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SEB/bankgirot i kombination innebar att pengarna kom in i två omgångar, en vid 13 och en vid 16-17-någonting. Dock var det först vid 17-tiden som specen för dagens betalningar var tillgänglig.
Jag rekommenderar varmt Handelsbanken, skaffa ett bankgiro. Skit i plusgirot. Av tusentals betalningar tror jag jag stött på kanske fem-sex kunder som inte kunnat betala till bankgiro.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja om man kunde skippa Plusgirot helt vore kalas! Dock betalar förvånansvärt många till det.
Kan även jag rekommendera Handelsbanken, helt klart förre Swedbank! SEB är ok också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur är handelsbankens internetbank? vad kostar ett BG nr + konto + kort?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Internetbanken hos dem är inte den snyggaste och mest lättbegripliga, där ligger ju Swedbank bra till. Men jag har lär mig jobba med den och upplever inga problem alls.
Vad ett bankgiro kostar minns jag inte dessvärre, men de har olika alternativ vad gäller kontokort osv. Ring och hör med dem, de har säkert olika paket med bra priser. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|