FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stora pengar det.
Någon som vet vilken sajt det berörde? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Dom är nog bra på att optimera på V!agra i alla fall.
Ring tingsrätten ifråga: Attunda tingsrätt Tel: 08-561 663 00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur kan de veta att männen har tagit ut stora mängder kontanter på utländska banker? Trodde bankuppgifter inte delades mellan länder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
De samarbetar "rätt bra numera".
Att få information om konton utomlands är idag inget större hinder (myndigheter). Hur det ser ut med att ge ut information utanför europa har jag ingen aning om dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Rädd att bli avslöjad?
Det är en brottsutredning och då kan polisen begära ut de uppgifter som de anser sig behöva, även från andra länder. Handräckning kallas det för, sker automatiskt inom EU nuförtiden, och med lite byråkrati över hela världen. Helt normalt förfarande i civiliserade samhällen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen nej, mina "internetinkomster" går via mitt bolag och skattas. Men man har ju hört talas om schweiziska (ursäkta stavningen) bankkonton som bara skulle ha ett nummer och ett lösenord, men de kanske inte existerar längre? Sedan har man ju också hört talas om caymen islands via filmer men sekretessen där är kanske också överdriven.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Dock har de dina uppgifter lagrade fortfarande. Skillnaden är att vem som helst på banken och privat inte vet om ditt namn. Även dessa uppgifter ges ut när det gäller utredning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns väl fortfarande ett flertal skatteparadis som har lagstiftat banksekretess som skyddar sina kunder fullt ut. De har knappast något intresse av att sätta dit sina kunder och landets största intäckter?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|