FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Märkte att binero lagarar lösenord okrypterat i sin databas när det gäller kundwebben där man har alla sina domäner. Är det så klokt med tanke på vad som har hänt tidigare med flera andra siter som blivit hackade?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du menar där lösenorden varit krypterade men det ändå inte har hjälpt?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du berättar för dem kanske du får en gratis domän som present.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det handlar ju om att i tidigare fall har de endast varit krypterade, inte saltade. Hade dem varit saltade med så hade nog vi inte suttit i den här båten just nu. Jag som övervägde att byta till Binero, nu är jag inte lika säker... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har påpekad detta för dem redan....
Inte så kul när lösenord skickas till min e-post i samband med beställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att de alltid skickar med användarnamn och lösen i mailen är inte bra, borde åtgärdas rätt omgående.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte bra, användarlösenord ska aldrig sparas i klartext, konstigt att det fortfarande år 2008 ens existerar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är bättre om det är krypterat, om Binero (eller någon annan) blir hackade och det är krypterat + salt så ger det administratörer och användare en tidsram att agera för att minimera skadan. Om alla lösenord står i klartext så är det betydligt jobbigare.
Även jag skulle gärna se att Binero krypterade våra lösenord, när man tänker efter så är det ganska svagt att inte göra det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|