FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej
Jag har fått en som vill handla från tyskland och hur ska han betala till mig ? vilket är lättast ? Och är det någon som vet på ett ungefär hur mycket frakten är på ? om inte så kan ja kolla på posten sen men första frågan är viktigast. Jag kan inte ta betalt med visa eller liknande ni kan se själv på dunken . se mvh/Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är ganska lätt för honom/henne att förskottsbetala till ditt konto.
Porto om du har frankeringsmaskin: 1:a klassbrev inom europa. 500 gr 58.- 1000 gr 105.- 2000 gr 175.- // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
eller har dom något annat som funkar där ? eller menar du att jag ska ge ut mina bankkonto nr ? mvh/Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Lätt är annars att uppge IBAN, en i min uppfattning underskattad betalmetod.
ANdreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
mvh/Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kontakta din bank så ger dig de dig ditt IBAN. Det identifierar ditt konto internationellt vilket gör det möjligt att ta emot utlandsbetalningar. Du behöver också bankens identifikation.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tackar det ska jag göra
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Läs mer på denna länk:
http://www. oeb.se/Link/InfoUtlandsbetalningar2004/$file/InfoUtlandsbetalningar2004.pdf Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För utlandsbetalningar är IBAN det bästa allternativet ifall man har tillgång till ett sådant nummer. Dels för att det är smidigt, dels för att det blir mycket billigare än att tjorva med SWIFT-koder hit och dit.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|