FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Är ny på Google AdWords, undrar därför hur mycket man bör sätta som max budgivning per klick? Från början kostade ett klick 5-7 kr o tyckte det var lite väl mycket. Hur mycket bör jag sätta det på? Tacksam för svar ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sätt det på 1000 kr så syns din annons hela tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Din fråga är oseriös.
Vad vill du åstadkomma? Vad får ett klick kosta för dig. Det är frågor ingen förutom du kan svara på. Säljer jag 1 flygresa och tjänar 500 spänn på 20 klick så är ett klick värt mer för mig än för killen som tjänar 50 öre per sale/action/lead. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag får provision per sale/leads. Om vi säger att jag får 150 kr för en bokad resa/hotell, hur mycket bör jag då satsa per klick? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett klick kommer inte kosta 1000:- det kommer kosta 1 cent mer än närmaste undre budgivare. Som sagt, din egen fråga är korkad och oseriös.
Har du ens testat adwords? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Helt omöjligt att svara på. Det beror helt och hållet på vad du har för konverteringsgrad och varan/tjänsten du säljer. Du får helt enkelt testa, testa och testa.
Säg att du snittar en ren nettovinst på 100 kr per konvertering (order) och du har en konverteringsgrad på 10% på dina adwords annons . Då går det åt 10 st klick för att generera 1 order (100 kr). Om det då krävs 7 kr/klick för att ligga högst upp i annonserna ja då har du spenderat 70 kr av vinsten på 100 kr på din order. 30 kr kvar i vinst per konvertering. Genererar din #1 placering av annonsen 10 st ordrar, så cashar du in 300 kr i ren vinst/dag genom annonsen. Bjuder du istället 5 kr/klick och kanske hamner som nummer 7-8 i annonserna, så blir kostnaden per konverteringen lägre. Men å andra sidan så slutar kanske dagen med 2-3 st ordrar..... f*n va det invecklat det blev nu då......ja, du fattar hoppas jag.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack så mycket! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, ifall mer erfarna användare ska börja klaga på nybörjare så är det kanske dags att dela upp webmasternetwork.se till " webnewbiesnetwork.se " så slipper dem oroa sig för att göra bort sig.
mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|