FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tjao ...
jag la in det här igår ang att nån snott min sajt allt rubbet.. fick inga kommentarer på det, många kanske missade det ? otroligt att man orkar hålla på så för dom små pengarna som det kostar att fixa det själv.... www.ningx.com/video/ :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det den kopierade sidan då eller vad?
www.ningx.com/video/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom det är en ganska enkel sida (och inget unikt material?) så är det väl inte mycket att göra åt det. Sådant händer. Layouten till min hobbysida har snotts rakt av ett par gånger av webbdesignföretag. Mycket egenproducerat material och unika tjänster är att rekommendera om man vill skydda sig.
PS. Jag försvarar inte det hela på något vis. DS. (trist man måste påpeka sådant varje gång man skriver för att slippa påhopp....)
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad kan man göra. Publicerad html kod är som produkt patent när du väl ansökt om det så kommer folk ändå att kopiera rakt av och sälja piratversioner i nåt hörn av världen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jävligt konstigt då det skriptet(PHP Melody) finns till salu på http://www.phpsugar.com/phpmelody.html Så vad menar du egentligen? För tydligen är det varken du eller "kinesen" som har skapat den. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
... men om du använder ett redan färdigt script med en ganska elementär design, är det egentligen så mycket att gråta över? Det är inte i designen som man bygger något utan i innehållet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Skicka iväg ett mail till Andrew på PHP Melody och berätta att du har hittat någon som kör deras skript utan licens istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur vet du att den andra killen inte köpt licensen?
![]() |
Svara |
|
|