FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Försöker hitta info om hur många användare i snitt som inte tillåter cookies och sessioncookies. Sliter mitt hår för att få ett prjekt att fungera korrekt även om folk inte tillåter detta och frågan jag ställer mig är: är det värt det.
Har någon möjligtvis någon insikt i ungefär hur vanligt det är att folk inte tillåter olika former av cookies? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Väldigt få som inte tillåter sessions. Bland mina projekt har jag aldrig stött på problem som har varit orsakade till avsaknad av sessions. Cookies däremot är en annan femma. Och att inte tala om 3:dje parts cookies
![]() Har ingen bra statistik dock som du kan grotta dig i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Framstår din tjänst som seriös så kan du nog gott köra på med dina cookies, annars bör man kanske hålla sig borta från att använda sådana. Hur som helst så måste du tydligt informera besökaren om att det används (enligt lag) och att det dessutom krävs för att sidan ska fungera korrekt.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, tackar för det!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
PS. Lagen är inte MOT cookies =) DS.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Fast jag hade visst fel (även om jag läst det innan att sessiokakor skulle vara undantagna: http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId...E4ngre%20tid%3F |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan browsern alltså skilja på sessionskaka och vanligt? På vilka grunder då - livstiden? För en kaka är ju alltid en kaka, och jag kan väl ändå skapa en kaka manuellt som uppfattas precis lika som en som t.ex. php skapar då jag använder en session?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Set är livstiden som avgör, ska kakan raderas när webbläsaren stängs så är det en sessionskaka, annars om den ska sparas så är det en "vanlig" kaka.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|