FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag vill kunna låta besökaren skriva ut en rapport i webbläsaren. Skapar en snygg och ren sida utan grafik och låter de skriva ut, men problemet är att det syns sidhuvud och sidfot i utskriften, det är meta titel, sida1 av 1 och www adressen längst ner. Hur kan man plocka bort det? Ser inte bra ut aannars, vill bara att det jag visar skrivs ut, inget annat.
Nåt färslag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det måste användaren själv ändra i webbläsarinställningarna.
En möjlighet är att generera PDF-filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan skapa en speciell stilmall för utskrift och sen dölja elementen mha av css.
<link type="text/css" media="print" href="skrivaut.css"> och sen i skrivaut.css t.ex: footer {visibility="hidden"} eller header {visibility="none"} Det senare tar bort elementet header helt medans det förstnämnda bara lämnar ett stort vit område precis lika stort som elementet footer. Hur man får bort adressen längst ner får du nog googla eller testa dig fram till för det kommer jag inte på så här på rak arm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
sidfot och sidhuvud är det browsern som lägger till, och vill du absolut vara säker på att det inte skrivs ut så är det WizKid's metod som gäller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går inte att dölja sidhuvud och sidfot med kod; det var iaf min slutsats efter flera dagars testande för något år sedan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|