FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
har ett stort projekt på gång där jag vill bygga in en TV-GUIDE. Nu undrar jag vad priserna ligger på för rättigheterna? Kan jag inte använda mig av en typ av RSS feed? Vilka företag/privata leverantörer äger rättigheterna? Vill veta allt! Mvh Slimpan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kostar dig ca 100 000 per år för "färdiga tablåer" Samben.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
/Har rensat i tråden där inlägg som ej haft med ämnet att göra tagits bort. Tänk alltid en extra gång innan ni publicerar inläggen.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för infon Mattias!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
100.000 per år tycker jag verkar väldigt dyrt. Man kommer undan betydligt billigare oavsett vilken aktör man vänder sig till. Priserna ligger runt 2 - 3000 på tvinfo.se och upp emot ca 4 - 5000 kr per månad hos TT Spectra. (Rätta mig om jag har fel) Jag har hört att tv.nu också säljer tablåer men där har jag ingen prisuppgift. Allt beror naturligtvis på vilka krav man har.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nåväl, som Thomas nämnt i ett antal olika trådar är det stor skillnad på själva materialet. Det finns dessutom några leverantörer som ligger under det pris du själv säljer för, men man får ju vad man betalar för som det brukar heta. Den som faktiskt är intresserad av den här typen av material bör ta sig en funderare på vad den faktiskt har för krav på själva materialet och hur det ska användas, för att sedan jämföra olika leverantörer. 100 000 kr per år avser antagligen varken Aftonbladet eller Nisses privata hemsida ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Köper man många kanaler bör man kunna komma ner i runt 500 kr per kanal och månad för hög kvalitet gällande info och uppdateringar. Då kan man även förvänta sig stabil leverans.
Man behöver oftas inte köpa alla 100-tals kanaler från samma källa utan kan köpa "riktigt" info till de populäraste kanalerna när man drar igång.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, ja det kan nog räknas som egenreklam. Sorry. Skulle redigera bort det om jag kunde. Men priser efterfrågades och det är de priserna jag känner till. Avseende att man får vad man betalar för måste jag nog säga att det inte alltid stämmer... ibland men inte alltid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bra att Thomas har god koll och rättar lite därefter.
Utgick givetvis inte per kanal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, blir nog så att jag kontaktar tvrutan.se
|