FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har insett att jag måste erbjuda kortbetalning på min webshop och har tittat på Samports olika alternativ. Tänkte börja med Basic paketet för att sedan bygga vidare vid behov.
Är det någon här som använt denna lösning med osCommerce och isåfall var det svårt? //Rickard |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samport har både för och nackdelar. Jag har många negativa erfarenheter av dem, men då framförallt av micropayments(telefonnr-betalning/sms-betalning) så de kan ju vara bättre på kortbetalningen.
Det är alltid lite krånligt och mycket papper som ska fyllas i runt processen för kortbetalning(krävs inlösenavtal med din bank etc) men rent tekniskt har Samsport kommit en bit i utvecklingen, finns såväl ocx/dll-komponenter som HTTPGET/HTTPS funktioner att tillgå. Kanske inte finns något bättre alternativ, men titta gärna på fler lösningar än deras. Mvh /Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaret.. Jag tittade mycket på priset som är betydligt lägre än dom andra tex. tellus mm. Paynova verkar heller inte vara nåt att ha då det är för krångligt för kunden. Jag måste komma igång snart......
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av SAMPORT, men testade deras demo för betalning och till min förvåning så vid 3:e steget stor det: "KOntaktar banken" och ett stort logo av TellusPay var där? Är inte TellusPay ett annat företag??
Redigering: Sorry, upptäckte nyss att TellusPay och Samport är samma företag (hemsida)! /M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett annat alternativ är ju Pay&Read som jag använder.
De har inga fasta avgifter eller startavgifter utan endast en viss % på köpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
naredi: Behöver du inlösen från bank för att köra pay & read och är det svårt att koppla mot osCommerce?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
De har en modul till osommerce som fungerar mycket bra och du behöver inget inlösningsavtal från någon bank.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet någon fler svenska företag som hanterar onlinebetalningar som har färdiga moduler till OScommerce?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Paynova har en modul till osCommerce.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Naredi: Jag har haft kontakt med Pay & Read. Enda kruxet är att 4% på över 500:- blir tufft på tex 10´000:- ... Lite väl saftigt när marginalerna är knappa..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|