FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Får inte hover funktionen att fungera.. Har jag godat fel i Css?
A.TopTen:hover { color: green; text-decoration: none; font-size: 11px; } A.TopTen { color: #000000; text-decoration: none; font-size: 11px; } TD.TopTen { font-family: Arial; font-size: 11px; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du angett klassnamnen i HTML-koden exakt likadant som i CSS:n? TopTen och Topten är inte samma.
Eller kollar du i IE? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte alls testat, men kan det vara så att du måste definiera :hover efter den vanliga "a".
(Vad jag menar är att du "skriver över" hover-inställningarna med de vanliga inställningarna så som koden ser ut nu. Är inte 100% säker på om detta stämmer, men det kan ju vara värt ett försök...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kanske är fel ute nu, men ska det inte se ut så här:
TopTen a:hover { color: green; text-decoration: none; font-size: 11px; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Är TopTen en class för en länk eller är det id på det element länkarna ligger i (t.ex. div)?
Är det en class, så ska det vara a.TopTen:link, a.TopTen:visited { } a.TopTen:hover { } Om det är en id, så ska koden se ut så här: a#TopTen:link, a#TopTen:visited { } a#TopTen:hover { } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
imo sätt classen på föräldraobjektet (TD i detta fall?) och skriv css därefter.
<td class="topten">jdojs</td> td.topten a {color:red; text-decoration:none;} td.topten a:hover {color:red; text-decoration:underline;} |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
:hover funkar endast för a-taggar i IE.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
IE6 stöder bara css 1.0 och en hel del egna påfund. IE7 är däremot mycket mer avancerad vad det gäller standard. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|