FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är bäst att använda, tags eller categories för olika sökord man vill förknippa inlägg med? Var drar man gränsen om man ska blanda?
Hur gör ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
googla på seo wordpress eller seo wp
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kategorier för huvudämnena som inlägget handlar om, taggar för ord som inte finns i texten men som inlägget bör vara sökbart på. Ang. duplicering så är det väl rätt valfritt, jag ser enbart taggar som en funktion för att hitta ej sökbara inlägg. Nu vet jag inte hur taggarna fungerar i sök men det känns ju rätt logiskt om de stora kategorierna finns med där också i rent användarmässigt syfte.
Alltså, kategorier: huvudämne1, huvudämne2 taggar: huvudämne1 huvudämne2 osökbart1 osökbart2 osökbart3 Taggar är rätt flummigt och det finns inga direkta rätt och fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett effektivt sätt att använda taggar på är som detta exempel:
Man har ett par kategorier säg: Google, Ebay och Microsoft. Sedan använder man taggar och kategorier. Taggarna kan då var exempelvis: Uppköp, Nya tjänster, Uttalanden osv. Detta gör att jag kan välja att endast läsa om Google och deras uppköp. Eller om uppköp i allmänhet. Eller om bara Google. MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, jag får nog försöka bygga upp någon struktur över kategorier som inte går ner på för detaljerad nivå och kanske använda taggar för detaljerna..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|