FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bakgrundsfakta: Google analytics gjorde ju om sin statistik för ett tag sedan. För hette det "unika besökare" och det räknades fram genom att kolla antalet unika besökare varje dag och sedan addera dessa under den utvalda tidsperioden. Nu heter det "Helt unika besökare" och är bokstavligen helt unika besökare under hela tidsperioden.
Frågan: Termen "Besökare" vad är det som det räknar ut? Är det gamla formeln för "unika besökare" dvs summan av alla unkika beskare per dag under tidsperioden eller räknar det ut något annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Intressant fråga som jag också önskar svar på. Dessutom får jag inte ihop summan av "Helt unika besökare" och summan av staplarna under (se bild). Någon som har koll på detta? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
I staplarna är det unika per dag och det andra är totalt?
Bertil kanske går in på din sida varje dag och räknas som unik varje dag, men räknas bara in en gång i helt unika? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Så skulle det kunna vara, men det vore bra att få exakt svar, tycker dom är lite kryptiska när det gäller detta, eller så har jag helt enkelt inte hittat infon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Iof är begreppet unika besökare felaktigt, man kan bara uttala sig om webbläsare.
Daginika och veckounika är två olika värden. Systemet mäter med hjälp av cookien. Ser man på dagunika så mäter de unika besök per cookie och dag. På vecka samma sak fast på vecka. Detta innebär att om man summerar dagunika så blir summa större än veckounika. Så förom felaktig terminologi så hanteras det helt rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan tänka mig att ip:n också spelar in i hur de avgörs som unika.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||