FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Hade en domän hos Joker.com, men valde att inte förnya den. Nu ångrar jag mig och vill istället förnya den. Jag sökte lite och fann följande: "You can still renew it within the first 30 days after the expiration date. As a courtesy we keep the domain for that time, but it will not be usable." "In case you have difficulties to renew your domain with regular renewal (e.g. because there's a problem with an email address), you may renew a domain by using href="http://joker.com/goto/renew12">Simple Renewal. "Everybody can renew a domain using this method, but without gaining access to the domain. We recommend to update the email address (contacts) after the renewal has taken place." Så jag kan alltså förnya min gamla domän och alltså få tillbaka den? Men vad menar dem i sådana fall med "but without gaining access to the domain"? Jag menar... Om jag förnyar den, kommer jag inte ha möjlighet att administrera den? För det som så att jag vill byta DNS-pekningen på den domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen som vet? Som har varit med om samma problem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej, de säger helt enkelt att du kan förnya vilken domän du vill. Även om du inte äger den själv, du får bara inte admin access till den.
Om du redan har access till den så är allt som det ska. Men om du tappat epostadress/lösenord till domänen har du ju ett helt annat problem... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad är det för mening för mig att förnya om jag inte kan få adminacess? Skall jag höra av mig till Joker med mitt problem? Eller web10 där jag hade mitt webhotell + domän? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Web10 borde väl veta hur det är ordnat (om du köpt både webbhotell och domän via dem)? Fråga dem.
Vem som helst kan dock förnya domännamnet hos Joker, vilket är bra om du gör för om ditt domännamn hamnar i redemption får du betala avsevärt mycket mer än du annars behöver.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det räcker att jag använde den så kallade simple renewal eller? Det står ju att man inte får adminacess, vad är det då för mening med det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|