FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Gott nytt år får jag först önska
![]() fe80::211:24ff:fe86:456a Loggar via php $_SERVER["REMOTE_ADDR"] och får då tex det värdet ovanför ist xx.xxx.xxx.xxx . Någon som har en bra lösning att i php få det till ett vanligt ip? Kör jag echo gethostbyaddr("fe80::211:24ff:fe86:456a"); får jag ut hostnamnet men hittar inget kommando i php för att få det till ett ip nummer ist |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gott Nytt År!
Ser ut som en IPv6 även om den ser lite konstig ut, så är väl rätt ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det där är en IPV6 adress som du har fått, den den ser ut som fe80::211:24ff:fe86:456a och det finns inge IPV4 nummer på den adressen.
Det är framtiden =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Då är den stora frågan, varför får jag det?
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nä de är ingen bug, du kan stänga av det via: Äpple -> Systeminställningar -> Nätverk -> Avancerat -> Konfigurera IPv6 och ställa det på Av..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Testat det acidflash men med bara IPv4 så får jag "fe80::1" i loggen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
fe80::1 är samma sak som 127.0.0.1 på IPv4
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste vara något nytt med senaste Safari men det löste sig iaf, skrev om koden såhär. Safari 3 på iPhone och iPod Touch fungerade bra så det måste vara något vajsing med det för os x.
Kod:
$char_fields .= "entry_internetprotocol,"; $char_values .= "'" . gethostbyname(gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"])) . "',"; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sååå att vissa besökare på min sida kan få felmeddelande eftersom kolumnen som lagrar IP adresser endast tar 15 tecken?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|