FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
hur ser google på länkar som är uppbyggda med ett par stycken divar som har onclick på sej?
förstår google att det är en länk eller bör jag anpassa mej till att använda "riktiga" länkar. exempel nedaför: Kod:
<div id="Menu"> <div title="Blogg" onclick="document.location='index.html';">Blogg</div> <div title="Arkiv" onclick="document.location='archive.html';">Arkiv</div> <div title="Länkar" onclick="document.location='links.html';">Länkar</div> <div title="Kontakt" onclick="document.location='contact.html';">Kontakt</div> </div><!-- /Menu --> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Varför vill du göra på detta sättet?
Du kan få länkar att se "likadana" ut som divs med css.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
tyckte det var enklare eftersom jag ville göra hela diven klickbar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det där är inte alls bra, det är inga länkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Är helt ute och cyklar kanske men vore det inte bättre att köra boxstyle på länkarna istället så kan du ju få dem i storleken du vill ha dem med hela ytan klickbar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, såna där "länkar" är ingen höjdare framförallt eftersom de kräver js. Man ska aldrig kräva javascript av besökaren i onödan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|