FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Wikia Search är ett projekt som ska utmynna i en sökmotor utvecklad i sann öppen anda."
http://www.idg.se/2.1085/1.138596 Vad tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra eller anus? kan bli intressant att följa iaf...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är lite tveksam. Att utnyttja användargenererat material funkar bra tills ett område blir för kommersiellt. Hur skall de hantera de mängder av spam som kommer genereras (förutsatt att wikia blir en stor sökmotor)?
Dessutom måste det ju sägas att webbsök är inte så komplext som man kan tro och om man lurar lite på hur "bra" mediawiki är rent tekniskt så är det ju inte som att man trillar omkull av beundran direkt. Deras sökfunktion som (jag har för mig) bygger på lucene är ju rent ut sagt rätt kass. Enklare att söka wikipedia via google än deras inbyggda funktion - hur räknar då Jimbo med att han skall kunna utveckla sök för hela internet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag tror att i slutändan kommer både Wikia och Knol vara dåliga och förlora besökare.
Menar ifall dom ska hålla på och tävla med varann. Google borde inse att Wikipedia var först, låt dom få äran att fortsätta. Men men kanske har fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Även om "Wikia" blir en medelmåtta till sökmotor så tror jag ändå pga att det är såvitt jag vet den största open source satsning på en sökmotor än så länge, vilket skulle kunna generera till att fler för förståelse hur man genererar vettiga resultat från en sökterm vilket i sin tur leder till att det finns en större chans att det ploppar upp en till Larry Page eller Sergei Brin från något universitet eller garderob. Att Wikia kommer slåss mot google är väl kanske inte den största chansen i vilket fall
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför förbjuder inte Google länkar till wikipedia i deras index? Känns ju bara dumt av Google att leda trafik till Wikipedia om de nu blir värsta konkurenter?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Då var den här =)
http://alpha.search.wikia.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vart skulle vi komma i den här världen om ingen vågade konkurrera? Förmodligen inte någon stans... Jag tycker det är skitbra och efter som det släpps Open Source så blir det nog enkelt att implementera i sina egna sidor utan att behöva visa någon google logo. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|