Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Redirect-script

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-14, 20:55 #1
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Mycket flitig postare

Har märkt att många affiliates nuförtiden länkar direkt till tracker-servern hos sin bannerleverantör (t ex Tradedoubler). Har för mig att det var vanligt att gå via ett eget redirect-script förrut, ex på URL kan vara http:// mydomain. com/ go.php?id=4 som i sin tur går till http:// tracker.tradedoubler. com/ click?p=12345

Fördelen med att använda ett redirect-script är naturligtvis att man själv kan hålla räkningen på klicken och slipper förlita sig helt på tredje part. Varför att det så pass få som använder denna metod? Tillåter inte bannerleverantören redirect-script eller finns det andra anledningar att länka direkt till bannerleverantörens tracker-server?

Undrar dessutom om nån på forumet kan rekommendera ett bra redirect-script (php eller perl), helst med statistikfunktion.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-14, 21:28 #2
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by wiseguy@Jun 14 2004, 20:55
Fördelen med att använda ett redirect-script är naturligtvis att man själv kan hålla räkningen på klicken och slipper förlita sig helt på tredje part.
Är det någon fördel med det? Jag menar, blir man inte mest arg och frusterad då? Det hjälper ju ändå inte om du själv har statistik som visar på fler klick än vad t.ex. TradeDoubler har registrerat. Inte bryr dom sig om det. Kanske är det någon annan fördel du tänker på?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-14, 22:47 #3
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Jag är inte säker på att klicken räknas om man använder ett redirect-script. Tradedoubler är ganska noga med att trafiken skall komma från "rätt" webbsida.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-15, 00:22 #4
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Jag använder mig av phpAdsNew på en av mina sidor och får betalt av tradedoubler.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-16, 14:00 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av wiseguy
Fördelen med att använda ett redirect-script är naturligtvis att man själv kan hålla räkningen på klicken och slipper förlita sig helt på tredje part.
Är det någon fördel med det? Jag menar, blir man inte mest arg och frusterad då? Det hjälper ju ändå inte om du själv har statistik som visar på fler klick än vad t.ex. TradeDoubler har registrerat. Inte bryr dom sig om det. Kanske är det någon annan fördel du tänker på?
En annan anledning att hålla räkningen kan t ex vara att man via ett script sorterar en lista med länkar efter populäritet (antal klick).

Är det fler här än naredi som kör phpAdsNew eller motsvarade med TradeDoubler och kan intyga att det fungerar bra?
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-16, 14:40 #6
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by wiseguy@Jun 16 2004, 14:00
En annan anledning att hålla räkningen kan t ex vara att man via ett script sorterar en lista med länkar efter populäritet (antal klick).
Ja, OK. I TD's egen statistik har man bra hjälp med att jämföra olika annonser. Men när man har flera affiliate-nätverks annonser på sin sida kan det nog vara en bra grej, att alltså jämföra samtliga annonsers "effektivitet". Tål att tänka på, kanske får lära mig det där.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017