FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Förut så körde jag Gentoo med qmail. Nu har jag gått över till Debian ubuntu och Postfix. Förut hade jag qmail admin och squirellmail som webmail.
Men jag skulle gärna vilja ha något "sexigare" webmail med lite snygg design och ett bra admin tool för Postfix för att skapa / ta bort email adresser, sätta quota osv. Men jag hittar inget trots mycket googlande. Hittade postfixadmin som nästan verkar omöjligt att installera om man inte är professor i UNIX miljö. Jag använder gärna Webmin förom möjligt för installationer ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan koppla din domän till Gmail. Du får en adminpanel och kan administrera konton. Dessutom kan du ge dina användare tillgång till Google documents och Google calendar m.m. Allt funkar riktigt smidigt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Webmin är inte alltid att lita på. Det ändrar och bökar med konfig-filer och man vet till slut inte ut eller in.
Postfixadmin är inte så krångligt som det låter, ta chansen att bli unix-professor! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
som unix professor måste jag säga att det är dåligt med snygga, bra och fina webmails för linux. Ajax lyser med sin frånvaro och squrrelmail låter en hamna rakt in i 70 talet direkt. Snyggaste och bästa webbmailen som finns har faktiskt exchange eller mdeamon - båda windows-servrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Zimbra lär ha en web client med lite ajax i, åtminstone enligt Linux Journal. Vet ej om den fungerar för sig själv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag gillar också RoundCube.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Annars om man är design/html-kunnig så är det nog inga problem att själv snickra ihop ett tema som passar. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||