FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena mitt i natten, eller morronen.
Sitter och ändrar lite layouter i photoshop och undrar om ngn vet hur man ändrar bakgrundsfärgen i PS? Alltså inte i bilden jag håller på med, utan det gråa fältet bakom, vet inte om det är styrt av windows, eller om det finns någon inställning i PS, tänkte ngn kanske visste det? Tacksam för svar..har fastnat lite ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmm, testat söka? På mac:en kan man iaf trycka på "F", finns även längst ner i fältet till vänster, där kan du ändra lite om jag minns, tror du kan får bort menyrader osv. Även få svart bakgrund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har hört att man kan göra det men ko inte ihåg. Annars tror den gråa färgen är där av en anledning. Den är neutral, inte för mkt eller för lite. Du har full view med F knappen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren. Japp, det var den mörka bakgrunden jag ville ha åt, och det fick jag med F
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Välj färg, Välj färghinken (G), håll in Shift, och klicka på bakgrunden. Klart!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Och ja, den gråa färgen är neutral, men det finns ett gäng olika situationer där man skulle kunna tänkas behöva byta den gråa färgen. Personligen klurar jag fortfarande över hur man blir av med den svarta 1px bordern
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|