FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
I mina ögon har hotmailleverantören big problems. Vi får mail från kunder, svarar men svaren kommer inte fram och vi får heller inget felmeddelande. Sättet det visar sig på är att kunden mailar igen o undrar varför i hela friden vi inte svarar... Vad göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni får kanske be kunderna att kolla sina spamlådor, många mail hamnar säkert där...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
jo men vi får ju inte kontakt med de..Ska vi verkligen behöva sätta oss o ringa alla med hotmail, Får snart bryt på detta. Känns ju inte seriöst om kunderna inte tror vi svarar o det är ju inte helt säkert att alla provar maila 2 ggr så vi endera kan skicka svar med snigelpost eller ringa.. borde d inte kunna göra ngt åt eländet-antar att det är fler med samma problem. hur gör ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hotmail svartlistar också väldigt snabbt. Vad man då får göra är att man mailar från en annan smtp-server, eftersom det är epostserverns ip som svartlistas. Egentligen bör man inte acceptera kunder som bara har en Hotmail-adress. Det finns många företag som inte gör det. Men om man nu får en förfrågan från en hotmailadress, så ska man ju svara dit... Man kanske ska ange på sin hemsida att de på en hotmailadress bör kolla sin spamlåda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Så trist bara med ilskna mail som tror vi sk..er i de ..
Kanske man skulle skriva ngt på registeringssidan om eländet så de väljer annan adress men det är ju fortf illa med de som inte begriper/vill efter förklaring förstå att problemet ligger hos hm o inte hos oss-trist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om ni verkligen inte kan få era mail att inte hamna i mottagarens spambox trots att ni följer alla konstens regler, så kan ni väl kontakta dem från ett eget Hotmail-konto (istället för att behöva ringa dem menar jag).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt företag hade samma problem men med Home för något år sedan. Det löste sig när vi bytte Internetleverantör. Jag tror inte att vi var svartlistade eftersom vissa mail kom fram. Men av någon anledning så var vår dåvarande ISP (Bredbandsbolaget) och Home inte kompatibla.
Under den perioden som våra mail inte kom fram så mailade jag drabbade kunder via en privat gammal hotmailadress. Jag var orolig att det skulle uppfattas som oprofessionellt, men reaktionen från kunderna var mycket positiv. Vi lyckades vända flödet av arga hot-mail till vänlig tack-mail. Ett tips är annars att skaffa ett trådlöst abonnemang från Tele2 för 79 kr/mån. När ni besvarar kundmail så använder ni tillfälligt den trådlösa 3g-uppkopplingen. Det kanske upplevs som lite omständligt, men är med all säkerhet bättre än att tappa kunder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vår mejlleverantör spammärker alla @hotmail.com, vilket gör att vår mejlserver får lite spunk.
Men enklast är ju att beskriva problemet med hotmailadresser på sidan och samtidigt beklaga sig hos Microsoft (*mohaha*) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
I mina öron låter det väldigt "bad for business" att inte acceptera kunder med hotmail-adress som "mannenfranlund" skriver.
Gunilla: Vad tror du om att nämna något om detta under din "kontakta oss-flik"? Det kanske hjälper. EDIT: Kanske även i bekräftelsebrevet, retur- och ordersedeln, Mvh Jacob |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Använder ni er utav SPF på mailservern? Det behövs för Hotmail.
http://utvbloggen.se/2008/10/05/skickar-du...din-webbtjanst/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|