FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla WN'are nu kommer en fredags fråga till er alla
![]() Vart står det att blocket.se har tillåtelse att logga IP-nummer?. Fick ett mail från blocket på att någon hade svarat på min annons och döm om min förvåning när jag såg att man får se användarens IP-nummer. Finns det inte något som säger att man måste förklara för användaren att IPn loggas? :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle nog snarare bli förvånad om IP:n inte loggades. Det vanliga är att webbservrar loggar alla händelser till en loggfil.
Jag ser faktiskt inget problem med det hela; men en upplysning kunde ju ha varit bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Mm Jag ser häller inget fel men bara lite förvånad att dom tillåter användaren att se vilken ip adress mailet kommr i från
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Med tanke på att ett IP inte kan härleda till en användare (förutom vid polis utredningar) så är det inte knepigt. Tycker nästan dom mesta sidor loggar IP nu förtiden när det handlar om affärer på nätet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|