FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett problem med Illustrator CS3 och Photoshop CS3, jag har en avancerad logo med en bild jag vektoriserat i Illustrator och vill föra över den till Photoshop. Den flyttas endast som raster, har försökt söka på nätet men jag hittar inget. Det går ju inte heller att spara logon i något format som inte rastreras när man öppnar den i Photoshop. Vid CTRL+C och CTRL+V får man en fråga om man vill ha bilden som Pixlar, Smart Object, Banor eller Formlager. Men Banor eller formlager får jag inte att fungera, jag ser bara "konturerna" av logon och det dyker inte upp i något nytt lager!
Vad ska jag göra? Jag ville ha tråden i Klientsidans teknologier, design och grafik men den kom hit av misstag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är du säker på att du får med allt ifrån illu då? Drag and drop brukar alltid funka, har aldrig problem med det. Lägger sig om smart vector object i ps och förblir vektor i ps.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
När du drar in den från Illustrator som smart vector så har du chansen att förstora den så mycket du vill, det är först när du dubbelklickar (monterar) på den du inte kan gå utanför den storleken utan kvalitetsförsämring.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vectormagic.stanford.edu är ett bra verktyg vid vektorisering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat: