FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har blickat tillbaka lite på gamla trådar här på WN och det verkar som att man överlag har mycket goda erfarenheter av Webcows.
Mitt nuvarande webhotell är en klåpare och hans kompis, klarar inte ens att göra en omstart på kortare tid än 36 timmar. Så det blir att flytta. Det jag tänker mig är två dedikerade servrar hos Webcows, Linux AMD 2GHz 1GB RAM och trippla hårddiskar i RAID5. Är det någon som har några negativa erfarenheter alls av Webcows? Jag skickade ut offertförfrågningar sent igårkväll och fick svar från Webcows inom en kvart, det tyckte jag var relativt imponerande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag har några servrar hos dom och det fungerar bätter nu än vad det gjorde för ett tag sen , dom har gjort om mycket i sitt nät. Jag har har bett om omstart hjälp förut hos dom efter kontorstid och det har inte tagit mer än 4 timmar så har maskinen varit uppe och snurrat igen och det är väl godkänt för att kosta 295kr per gång. Men dom ska komma med en power boot switch eller vad det heter nu så då kan man göra det själv via nåt webgränsnitt , fick den infon i deras nyhetsbrev
så jag har har nästan bara god erfarenheter , sen så har väl alla sina nackdelar på gott och ont det är väl svårt att hitta den perfekta stället som har plus i kanten på alla plan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lycka till. Mvh/Alper |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är lite länkar, till trådar där det diskuteras negativt om webcows.
Webforum.nu 1, Webforum.nu 2 .. (hmm, jag hittade faktiskt nästan bara bra saker när jag sökte :unsure: ) Men en sak man bör notera när man letar webhotell är egentligen att det inte finns något webhotell med 100% nöjda kunder. Alltid någon eller några som inte är nöjda, kan ju vara så att det just är den % utav dem missnöjda kunderna som mest syns på t.ex forum. Det jag menar är att, t.ex bara för att just han inte fått bra support. Så behöver inte du få sämre support! Webcows verkar fungera bättre den senaste tiden. Mvh/Alper :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ligger delvis på Webcows och kan helt klart säga att sidorna laddas mycket fortare nu än förr. De är ganska schysta och jag fick 10 mb extra gratis på mitt konto då jag behövde det. Sånt gillas! Dock har jag bara negativt att säga om deras telefonsupport, räkna med att sitta en timme i telefonkö ibland. Dessutom är den bara öppen till 17.00, och bara på vardagar.
Kommer snart att öppna mitt nya företags hemsida, och funderar då på att antingen ta Loopia eller Gate9. Både verkar vara toppenalternativ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
go-naq: jag antar att vill man ha support får man köpa deras jourtelefon för 1500 per månad eller vad det nu kostar... Eller vad det det du menade?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan instämma med föregående att Webcows blivit mkt stabilare nu.
Och som jag förstått när jag snackat med dem har de rumsterat om en hel del i nätet till det bättre! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Har två servrar där. Överlag nöjd, de problem som uppstått har åtgärdats hyfsat snabbt. Trevliga att ha att göra med etc.
Kort och gott. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|