FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle behöva tips på något att klä ut mig till för en halloweenfest. Ursprungligen så var temat diktatorer och galna ledare. Temat kom till eftersom värden hade tänkte vara Olof Palme, men konceptet röstades ned eftersom Butrix varken säljer Stalin- eller Mussolinikostymer (oväntat). Nu är temat istället fritt. Jag tänkte dock försöka undvika att behöva gå som spöke i ett sönderklippt lakan. Någon som har tips på en bra utklädnad som inte kräver allt för mycket arbete? Jag kommer förmodligen inte att ha tid att köpa en kostym.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Hugh Hefner?
![]() Badrock... och massa uppblåsta dockor... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Fler tips mottages dock gärna. Vill ha lite att välja på. Jag är rädd för att jag inte gör mig lika bra i morgonrock/badrock som Hefner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Finns väl slitna militärjackor med tillhörande keps, och cigarrer är väl hyfsat billiga i kvartersbutiken så tanken att figurera som Fidel Castro.
(Dock frånsäger jag mig allt ansvar samt ev. stämningar pga mordförsök eller andra ev. anfall emot dig ifall något skulle ske) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Headless Horseman var det första som slog mig i tid och rum, men kan vara lite svår att genomföra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
kör min universal outfit som jag använder till allt
andningsfilter 10kr jula/biltema engångsdräkt 39kr jula gula latexhandskar 15kr jula. och sen tar du ett par skidglasögon.. nu ser du ut som nån anti-simex (pass på stavning) kille. absolut inte diktatortema men du kanske kan få till nå långsökt förklaring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gick en gång som "cirkuspublik" på en maskerad med cirkustema...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
På förra maskeraden var det en som körde med en sumo-dräkt. Sjukt kul!
Såhär såg den ut: http://www.boysstuff.co.uk/product.asp?id=10576 Bör finnas i någon svensk butik med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min arbetskamrat tipsade mig om en sida/affär som heter Bodega.. Lägger man till lämplig toppdomän så kommer man rätt.. Ganska saftiga priser på vissa kostymer dock.. Var ju självklart tvungen att inhandla Ghostbusters-overallen för 549:-
![]() Har ett ganska stort utbud men jag vet inte riktigt hur det ser ut med lagret så här nära Halloween. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eller så gör du som min dotter. De ska ha maskerad på dagis och vi har köpt en pippi långstrump-kostym med peruk och allt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|