FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hur gör man för att spärra så att en tonåring inte kan sitta för mycket framför nätet, eller koppla upp sig på sidor av mindre lämplig karaktär. Övriga i familjen skall kunna använda internet och uppkopplingen.
Verkar inte vara nån ide' att ha nån cybernanny då den gick att hacka tydligen ![]() Alla förslag och tips är välkomna! |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Min uppfattning ar att tonaringar bor fa se vad som finns ute pa natet... Man maste inse att det kommer handa forr eller senare. Battre att det hander hemma an hos en kompis till exempel (vilket det oftast gors om det finns begransningar hemma).
Ett barn som vet vad som finns pa internet ar oerhort mycket mognare an ett barn utan nagon som helst aning om vad som forekommer. Att sedan begransa tiden barn spenderar pa en dator genom program tycker jag ar en dalig losning den ocksa. Det finns battre satt att losa sadana problem pa, som att prata med barnet. Eller ocksa som i mitt fall fick jag inse det sjalv. Detta gor ocksa att barn blir mer sjalvstandiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bästa sättet måste väll vara att själv stänga av olämpliga sidor i routern, eller sätta på nån sorts av förälder kontroll som brukar finnas i dom flesta....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Ok, tonårsligan jag förstår att ni vill era likställda väl
![]() ![]() Tar frågan EN gång till: Hur gör man för att spärra så att en tonåring inte kan sitta för mycket framför nätet, eller koppla upp sig på sidor av mindre lämplig karaktär. Övriga i familjen skall kunna använda internet och uppkopplingen. Verkar inte vara nån ide' att ha nån cybernanny då den gick att hacka tydligen Alla förslag och tips är välkomna! |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Kan säga att spärra, begränsa m.m. har tydligen inte fungerat. Kan säga att det är INTE min tonåring, utan en väns.
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
beror helt och hållet på hur mycket "tonåringen" ifråga kan om datorer....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
www.akrontech.com, tycker dock att spärrar i routern måste vara det bästa sättet...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
spärrar mot vad? den vägen funkar inte om man inte prenumererar på feta listor, och dom är ändå inte kompletta.
Däremot funkar det förstås mot enskilda sidor som man anser är ett problem. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|