FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Hej,
Jag driver idag en site som har runt 5,000 unika besökare per dag, och har en målgrupp i åldern 15-25år. En nöjessida som funnits i drygt 2år. Vad tror ni att man skall kunna ta betalt för att annonsera på min site i bannerstorlek runt 450x100 i en vecka, respektive en månad? Annonsplatsen syns på varje sida. Mvh J |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är inte så insatt i den svenska admarknaden, men i väntan på bättre tider/svar skriver jag ett par rader ändå
![]() Du kan ju dels helt enkelt skaffa ett konto hos en befintlig annonsleverantör, visst är det mindre inkomst mot om du säljer din annonsyta själv, men du sparar tid och således också pengar, så det kan jämna ut sig ändå. Du har dessutom alltid "beläggning", vilket du inte har nån garanti för om du kör solo. Dels kan du snabbt kolla med andra portaler (t.ex. Lunar, Helgon) och höra vad dom tar för sina annonsplatser - jämför sen din statistik mot deras så ser du ju snabbt var du ligger i förhållande. Tar de (fiktiva nuffror här) 100 kr för 10K unika och du har 5K unika så kan du följdaktigen ta 50 kr. Men som sagt, jag är ingen expert ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Jo jag kör just nu på Google Adense, men vill även hitta egna företag/hemsidor som skall kunna annonsera på min site. Men får helt enkelt söka runt och se vad andra har för priser.
Tack för svaret! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Någonstans 5-20 tusen /månad, beroende på exklusisitet, läge på bannern, sidvisningar, profil på siten och om du kan hitta rätt kund
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Vet du nån site där man kan sälja/köpa annonser? Här på WN finns det inte så måna intresserade, eller är det bäst att ta kontakt själv med företag? Eller att man helt enkelt väntar på att företag kontaktar en? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ta fram en snygg och utförlig presentation om ditt projekt samt inled med att ta kontakt med företag som har någonting gemensamt med din site och som du tror kan vara intresserade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej Nyrre
om du tar en kontakt med mig så hjälper jag digatt komma igång med våra klickampanjer som finns inne, där du ligger mellan 2.10 till ca 3.75 i ersättning per klick. som sagt, du sparar en massa tid med att använda en annonsleverantör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Låter helt klart intressant, är det 2,10 till 3,75kr per klick? Brukar väl ligga på 1kr i vanliga fall. Varför jag försöker hitta annosörer själv, är för att man för det mesta får bättre betalt och i en större summa istället för utbetalningar på 1-2kr. Men PM:a mig! Är intresserad att höra mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det där lät mycket intressant, bra betalt per klick. Hur går jag tillväga för att få det?
Självklart har du möjlighet att få bättre betalt om du tar kontakt med annonsören själv, du slipper ju en mellanhand. Dock ska du tänka på att den mellanhanden säkert sitter på kompetens som gör att det är värt att gå den vägen. Kanske de till och med förhandlar bättre än dig, så att du kan få mer betalt, trots att de tar sin andel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det Adfair säger låter det attraktivt. Men det beror ju förstås då på hur många som klickar.
Annonsplats säljer i princip aldrig sig självt Du måste leta kunder aktivt Ge inte upp 5K är definitivt inte för mycket |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|