FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag bara använder bärbar och den inte har stöd för dockstation sliter det mycket på AC-adapter att flyttas runt och pluggas i. Brukar få köpa ny någon gång om året.
Nu tänkte jag köpa en extra så har jag en som alltid ligger på kontoret och en för datorväskan. Därför tänkte jag kolla med er vad ni har för erfarenheter och tankar kring universal AC-laddare till laptops. Jag tycker det är sånt jäkla överpris på laddare och känns som det vore smidigt och ha en som man kan byta pluggen på om t ex en kompis glömt laddare. Är det sämre för laptopen/batteriet att använda en universalladdare eller ska man satsa på en original för att vara på säkra sidan. Jag sneglar på http://www.prisjakt.nu/expert.php?qu...adapter%20120W |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Satsa på original...
Förstör du batteriet med en Universal, så täcker inte garantin det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Risken att din dator skall skadas av en universalladdare är minimal, spara ett par hundra och köp en universal!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sålänge komponenterna är riktiga och effekten ur laddaren är likadan så ska det fungera.
Det viktigaste är amperen och att laddaren pulsar som orginal gör, annars kan man skada batteriets livslängd. Vi köpte in en drös till våra bärbara som vi har lite överallt, universal, och dom fungerar prima, har t.o.m. mätt upp dem och dom håller spänningen som dom skall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skatan: Självklart är det större risk att batteriet mår dåligt om det inte är orginal laddaren du använder, men det ska nog inte vara något problem.
Jag använde exakt den laddaren i bilen till en DELL inspiron och det fungerade iallafall perfekt. ![]() "Förstör du batteriet med en Universal, så täcker inte garantin det." .. hur kan man bevisa att du använder universalladdare? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Tex. har råkat ut för detta 3 gånger. 1 gång med en nyare MacBook Pro. 2 gånger med en DELL Inspiron. Apple sa snällt o fint att AppleCare inte täckte det eftersom jag inte använt original laddaren. DELL tyckte det var konstigt att 2 batterier kunde gå i sönder på samma dator, så dom tog in datorn och sen ringde dom o sa att jag inte använt original laddare... Så någon universal skit tänker jag inte använda mer. Hellre betalar jag 1000:- för en laddare än förlorar 10 000:- i inkomst.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||