FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska strax begära lite pengar från ett företag som erbjuder Paypal som utbetalningsmöjlighet.
Har själv aldrig använt det så min fråga lyder: - For Online Shoppers - For Casual Online Sellers Vilken kontotyp? Fungerar det bra att föra över stålars från PayPal till exempelvis Nordea? Tack på förhand ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det tar 5 vardagar dock. ingen överföringsavgift när det är över 500 kronor. Om pengarna är i dollar kommer de först att räknas om till sek med paypals "generösa" omräkningskurs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok, 5 vardagar är ju acceptabelt iaf
![]() Antar att ett personal account räcker. Tack så mycket |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har just mottagit mina första pengar hos PP.
verkar som att jag måste ha bankgiro eller plusgiro.. ? Har ju bara vanligt personkonto. Är ju inte sådär jättesugen att experimentera heller då det kostar en rätt stor slant om pengarna studsar tillbaka. Kan någon bekräfta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej, du ska inte behöva något bankgiro eller plusgiro. Jag har mitt Nordeakonto angivet. När du lägger till ditt konto gör de en liten transaktion, alltså drar lite pengar från ditt konto och sedan får du verifiera hur mycket i USD som de har dragit, för att verifiera att det är ditt konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ohh.. skönt att höra att det fungerar.
Men när jag ska ange mitt kontonummer så måste jag ju antingen välja Bankgiro Postgiro Domestic (?) för att sedan ange kontonummer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade Nordea + PayPal då jag bodde i Sverige, och då skulle man välja "Domestic". Om jag minns rätt skulle man skriva in kontonumret med clearingnumret först, utan några bindestreck.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ahh, då gjorde jag rätt trots allt.
Tack Helena ![]() |