Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad har hänt med neno

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-13, 17:47 #1
Jan Jan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Nykomling

Som rubriken avser. Vad har hänt med neno? (www.neno.se)
Jag har alltid haft bra erfarenhet av deras snabba och trevliga support. Min erfarenhet är att man alltid fått svar inom 24 timmar.
Ett exempel är min bror som nyligen blev kund hos dom och behövde hjälp. Han fick svar inom en timme vilket måste ses som väldigt bra med tanke på att klockan var ca ett på natten eller liknande.
(Men det kanske var mer tur än skicklighet) (Det var även precis innan uppköpet)

Jag har inte alls krav på dygnet runt support för 45:-/månaden men i alla fal att man får svar inom 24-48 timmar.

Som sagt förut fick jag alltid snabba svar. Men den här gången har det tagit ca en och en halv vecka sedan jag skickade mitt första mail. Under den tiden har jag skickat totalt tre mail för att få kontakt.

Min fråga är alltså om någon här vet något.
Kan det ha något att göra med att det nu mera är Crystone som äger neno?

Kollar man på nenos blogg så har även den slutat uppdaterats.
http://blogg.neno.se/
Jan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 19:45 #2
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Har och alltid fått superbra service hos neno supporten... dom har svarat snabbt och alltid engagerat sig för att snabbt lösa problemen...

men sen Crystone kom in i bilden har jag märkt en stor försämring... har fortfarande ett problem som jag misstänker jag nog inte kommer få svar på...
Ringde neno för nån dag sen...då hänvisades jag till Crystones support av telesvaret..

Kännner mig inte alls trygg med neno längre.. har inte fått någon information om Neno => Crystone affären alls.. och vad det innebär för mig som är både både kund och återförsäljare.. just nu känns det inte speciellt aktuellt att rekomendera neno som hotell till mina kunder.

Det hela känns väldigt... som din rubrik.. "Vad har hänt med neno"
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 02:21 #3
Nykomling

Nykomling

Okej, då är det alltså inte bara jag som har märkt en kvalitets försämring sedan uppköpet. Det är synd för jag har varit riktigt nöjd med neno.

När jag skickade ett meddelande via nenos formulär på kontakt sidan, fick jag ett mail med bland annat den här länken. http://kundservice.crystone.se/index.php
Där kan man chatta med crystones support. Den jag pratade med kunde visserligen inte hjälpa mej eftersom han inte var insatt i nenos system. Men skickade mitt ärende vidare till en annan person som skulle ta tag i det i morgon.

Så jag hoppas på det. I så fall är det inte supporten det är fel på utan kontaktinformationen på nenos hemsida som behöver uppdateras.

Det är dock lite konstigt att neno inte har en länk till http://kundservice.crystone.se/index.php på sin kontaktsida (http://neno.se/kundtjanst)

jihoakim
Bara en liten fråga. Märkte du också av en del nertid hos neno för ett tag sedan. Strax efter köpet. Antar att de flyttade alla nenos servrar till crystones serverhallar.

Men som du skriver. Det vore kul att veta lite mer hur köpet kommer påverka oss kunder. Jobbar de som drev neno kvar på neno eller är neno nu samma sak som crystone bara att det är ett annat namn och lite andra priser.
Kommer de införa samma regelverk och avtal som de har på crystone för oss neno kunder i framtiden. osv osv.

Som du skrev så kunde jag precis som du starkt rekommendera neno innan uppköpet. Idag skulle jag dock vare sej rekommendera eller avråda någon från att skaffa neno. Eftersom jag inte vet vad neno är längre.
Oläst 2007-06-14, 02:33 #4
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Samma här, har märkt en stor försämring vad gäller support m.m.

Förut kunde man skicka mail och få svar efter 2-3minuter MITT i natten (har hänt flera gånger)!!!

Nu tog det typ 2 arbetsdagar att få svar. Iofs inte så farligt, men klar försämring.

Idag skulle jag rekommendera www.XH.se som webhotell.. eller typ proinet!?
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 10:14 #5
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Min personliga uppfattning och erfarenhet är att ägardrivna webbhotell ger bättre/snabbare support och service än webbhotell med en annan ägarstruktur (t ex börsnoterade). Det säger sig själv egentligen, har personerna som arbetar på webbhotellet ett eget (stort) intresse i verksamheten så blir resultatet därefter.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 11:18 #6
Mats Simonsson Mats Simonsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Nykomling

Citat:
Originally posted by Jan@Jun 13 2007, 17:47
Som rubriken avser. Vad har hänt med neno? (www.neno.se)
Jag har alltid haft bra erfarenhet av deras snabba och trevliga support. Min erfarenhet är att man alltid fått svar inom 24 timmar.
Ett exempel är min bror som nyligen blev kund hos dom och behövde hjälp. Han fick svar inom en timme vilket måste ses som väldigt bra med tanke på att klockan var ca ett på natten eller liknande.
(Men det kanske var mer tur än skicklighet) (Det var även precis innan uppköpet)
Jag har inte alls krav på dygnet runt support för 45:-/månaden men i alla fal att man får svar inom 24-48 timmar.
Som sagt förut fick jag alltid snabba svar. Men den här gången har det tagit ca en och en halv vecka sedan jag skickade mitt första mail. Under den tiden har jag skickat totalt tre mail för att få kontakt.
Min fråga är alltså om någon här vet något.
Kan det ha något att göra med att det nu mera är <span class='highlight'>Crystone</span> som äger neno?
Kollar man på nenos blogg så har även den slutat uppdaterats.
http://blogg.neno.se/
Hej
Tyvärr kan det hända att i samband med övergången mellan en support till en annan brister det i kunskapsnivåer på den nya kundtjänsten.

Vår kundtjänst på Crystone är inte helt insatt i alla ärenden som rör Nenofrågor och det kan därför ta lite längre tid att få svar då de ibland måste stämma av frågorna mot någon med mer kunskap inom Neno. Självklart ska det aldrig röra sig om mer än 24 timmar.

Därför är vi tacksamma för att ni lyft fram problemet och vi skall informera Crystone’s kundtjänstchef om detta samt titta på hur vi kan förbättra detta så fort som möjligt.

När det gäller kontaktforumulär, kontaktadresser och så vidare så går det mycket bra att även i fortsättningen använda [email protected] och det kontaktforumläret som finns på nenos hemsida. Dvs inget är förändrat i det förfarandet mot förut.

Vi jobbar hårt på att öka kunskapen hos vår kundtjänst inom dessa nya system och hoppas att alla kommer bli lika nöjda med servicen, om inte ännu bättre än tidigare - vilket inte borde vara omöjligt då Crystones öppetider är mycket bättre än vad Nenos normala öppetider förut var.

Med vänlig hälsning

Johan & Mats

[email protected]
[email protected]

Crystone AB
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 12:32 #7
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

hej Johan & Mats
Nu får fan Crystone AB börja skärpa sig, är det brister i kunskapsnivåer skall personerna sparkas direkt om dom inte klarar av att sitta på kundtjänsten om dom nu är anställda för det, annars skall dom helt enkelt inte vara där så är det.

Sedan att ni måste kontakta fram och tillbaka med neno vad är det för skit snack, har ni problem i er support se då till att dom får den kunskap dom behöver, jag har varit stor kund hos neno med flera konton och många domäner, men när man läser er okunskap om området så var det tur att jag flyttar ifrån neno/crystone till ett mer seriösare webbhotell.

Ni har i flrea trådar skrivit att ni har problem i er kundtjänst och att ni skall ta det med er kundtjänstchef, men nu ser man inget händer. tur att man inte valde er som webbhotell.

bättre än tidigare kan det alltid bli men att ligga på en skala 3av10 så blir väll allt bättre.
vill också påpeka att neno var 100% bättre innan crystone ab tog över :angry: : :angry: :angry: :angry:
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 14:24 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by latexgumman@Jun 14 2007, 12:32
hej Johan Mats
Nu får fan <span class='highlight'>Crystone</span> AB börja skärpa sig, är det brister i kunskapsnivåer skall personerna sparkas direkt om dom inte klarar av att sitta på kundtjänsten om dom nu är anställda för det, annars skall dom helt enkelt inte vara där så är det.
Sedan att ni måste kontakta fram och tillbaka med neno vad är det för skit snack, har ni problem i er support se då till att dom får den kunskap dom behöver, jag har varit stor kund hos neno med flera konton och många domäner, men när man läser er okunskap om området så var det tur att jag flyttar ifrån neno/crystone till ett mer seriösare webbhotell.
Ni har i flrea trådar skrivit att ni har problem i er kundtjänst och att ni skall ta det med er kundtjänstchef, men nu ser man inget händer. tur att man inte valde er som webbhotell.
bättre än tidigare kan det alltid bli men att ligga på en skala 3av10 så blir väll allt bättre.
vill också påpeka att neno var 100% bättre innan <span class='highlight'>crystone</span> ab tog över :

Hej,

Självklart ska kompetensen på vår kundtjänst hålla en väldigt hög nivå, vår uppfattning är att det är så. Dessa kommentarer har dock fått oss att inse att vi inte själva skall bedömma vår kundtjänst utan detta skall göras av er kunder.
Utbildning sker kontinuerligt, dock så kommer denna ökas redan nu.

Vi lovar att fortsätta att jobba hårt med att förbättra dessa problem och vi hoppas på att slutresultatet ska bli att kvaliteten ökat.

Skulle det dyka upp några problem, tveka inte på att kontakta oss direkt.

Mvh

Johan & Mats
Mats Simonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 16:11 #9
Medlem

Medlem

Hej Johan & Mats..

Jag tror att om ni hade ni lagt en liten ansträngning på att presentera er för nenokunderna och berättat vad köpet innebär för oss, som tex att supporten kommer skötas av crystone, så hade situationen som t ex befinner oss i nu kanske kunnat vara lite lättare.. som några redan skrivit.. vi som är återförsäljare sitter nu med handen på pausknappen för att förmedla konton till neno.. eftersom vi inte längre vet vad det är vi rekomenderar.. vi vet inte om priserna kommer förändras, avtalen osv..

istället har man fått råka på kortfattad information om det via pressreleaser och små notiser i nättidningar.. eller att det helt plötslig står crystone på fakturan.

Jag tror inte det är försent att skicka ut ett litet mail till alla nenokunder mail.. 90% av dom kunder som jag förmedlat som återförsäljare har ännu inte en aning om att neno är uppköpta.. och det är jag som kommer få alla frågor om det.. frågor som jag idag inte har några konkreta svar på.
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 16:22 #10
Nykomling

Nykomling

Det verkar som det är något fel på nenos supportmailadress.
Jag fick mycket riktigt ett svar i morse. (Även om han inte riktigt hade förstått vad jag menade. Men det har nog mer med min röriga beskrivning av problematiken att göra)

Så jag svarade på mailet och förtydligade vad som var problemen.

Eftersom jag inte hade fått svar på hela dagen och jag gärna vill få igång allt, så kontaktade jag supporten via chatten igen. Och då upptäckte han som jag pratade med nu att de inte hade fått in mitt svarsmail.

Detta trotts att jag använde mitt mailkonto som jag har hos neno och klickade på replay. Så kan det är så att felet ligger i neno/crystones support system. Alltså att problemet snarare är tekniskt (mailen kommer inte fram) än att de inte har någon som kollar mailen.

Det skulle förklara varför ingen av oss som har mailat nenos support har fått svar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017