FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det någon som har provat vilken ftp-server som är snabbast på filöverföring (många filer, inte stora filer)? MS inbyggda är ruskigt seg och tar över en sekund, närmare två, mellan varje fil och det är inte acceptabelt.
Filservern som skall agera FTP-server är en 2003 server och det sista jag vill göra är att köra en virtuell linux med sambamappning då många av mina kollegor inte är bekanta med linux. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Tack för tipset! Jag provade Raiden, Gene6 och Serv-U och det blev Gene6. ServU var ungefär lika snabb men kostar mycket mer och har inte lika väldokumenterad API. Raiden var på tok för seg men inte lika seg som MS ftp.
Blir till att köpa ett par licenser på måndag. ![]() Kuriosa: Det var ganska stor skillnad om man körde på VMware (ESX) kontra fysisk 2k3-maskin. VMware slöade ned med c:a 20% i mitt första test med 1872 filer i 459 kataloger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Snabbaste jag provat på är nog att ftp'a via winSCP.
Grymt snabbt att pilla runt och föra över. Även sjysst om man inte vill använda putty eller dylikt för att editera filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
FileZilla, helt klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tack, tack men det var servern och inte klienten jag undrade över.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror gsoc menade FileZilla Server, den är gratis och bra !
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Både FileZillas Server & Klient är utomordentligt bra, tankar absolut snabbast med den...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|