FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har tänkt mig att skaffa webbhotell på Cliche Webhosting Sweden.
Deras priser verkar ganska låga, finns det nån hake? Slöa servrar etc? Tack för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har aldrig använt mig av dom, men de saknar IMAP,
vilket gör att du tappar en del funktionalitet då det gäller mail från flera klienter /webbmail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Servrarna står i danmark.
Du får dock ingen kontroll över dina domäner. Cliche måste ha kontroll över dina domäner. Så du kan inte själv (eller be dom) om att lägga till några subdomäner... Sen det klassiska: Du får vad du betalar för |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För två år sedan hade jag ett konto hos Cliche. Hade någon enstaka, inte fullt så viktig sida där.
Efter ett par månader fick jag ett mejl från dem som löd ungefär: Våra servrar har kraschat samt våra backuper, dina sidor är raderade. Dessutom var all support i princip på danska och de var väldigt bra på att ignorera mejl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Menar du att man själv inte tillåts stå som ägare till domänerna eller endast att man inte kan göra egna inställningar?
Mvh Vincent Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
har använt (använder) mig av dom inga problem för mig iallfall ...OBS!!! Ska flytta domäner från dom det går ej att koppla flera domäner till samma konto vilket kan bli väldigt dyrt ....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Okej, så det verkar inte vara något vidare? Crystone verkar helt OK, är dom det då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en mindre sajt på cliché och jag måste säga att det funkar prima. Ca 1000 unika besökare per dag och jag har aldrig haft något problem med varken downtime eller slöhet på något sätt. Visst har jag surat lite över vissa funktioner som inte ingår, tex imap som redan nämnts.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|