FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har ett återförsäljarkonto på Kualo.com. Har också en kund som i sin tur har användare (nåt hundratal) som ska kunna ladda upp bilder till servern. Det är professionella fotografer, och dom är som regel vana att använda ftp. Filstrukturen på servern är att "public_html" och "public_ftp" ligger i kontots root. Inuti "public_ftp" ligger mappen "incoming" och filen ".ftpquota". Det är meningen att man bara ska kunna ladda upp till "incoming". Filerna ska då bli osynliga. Nu försöker vi få till en enkel, idiotsäker lösning, men det verkar inte funka så bra som vi hoppats. Har försökt använda "anonymous", men problemet är att när man loggar in med "[email protected]" så hamnar man inte alltid automatiskt i "incoming" utan i "public_ftp" och kan därmed t.ex. ändra i ".ftpquota" (verkar bero på vilken ftp-klient man använder). Jag har nyss skickat en förfrågan till supporten och bett dom försöka hitta på en lösning, även om det innebär att man t.ex. måste skapa en underdomän eller t.o.m. lägga upp ett helt nytt konto på servern (ny "sajt" alltså). Jag vet inte ett dugg om detta, så jag undrar om någon här har något bra, enkelt, idiotsäkert förslag där användaren auomatiskt ALLTID hamnar i en speciell mapp, och där han inte kan ladda ner eller se vad som redan finns. Han ska heller inte kunna gå någon annastans på servern. Om dett innebär att man måste ge ett login isället för "anonymous" så gör det inget. Användarna kan dela på samma. Idéer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Med FileZilla Server kan man skapa en användare som endast kan ladda upp filer, men inte se lista på filer som finns i den katalog man valt till kontot.
Dock kan användaren inte se de filer den laddat upp heller vilket kan förvirra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|