FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjoo.
Har tagit mig i kragen nu o tänkt beställa windows vista men vet inte om jag ska välja 32 bitars eller 64 bitars vista. Man har ju hört att där är en hel del problem med 64an... Några synpunkter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Har kört xp 64 ett tag nu och har inga problem. Har funderat på att beställa Vista också och då blir det 64-bitars med största sannolikhet.
Jag spelar inga spel ska nämnas... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör 64-bitars.
Det enda hittills som har krånglat är C&C3, men jag vet inte om det är Intels integrerade grafikkretsar, eller 64-bitarssystemet det hänger på. Har kontaktat EA om det, men dom verkar ju inte bry sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som använder visual studio 2005? känns dumt o köpa 32 bitars...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kört Vista x64 sen det släpptes i januari och har inte mycket att klaga på.
Det mesta i programväg jag använder fungerar (även om vissa saker kan behöva lite tweaking). Däremot har har Creative meddelat mig att de inte kommer att släppa Vista-drivrutiner till min webbkamera och likaså företaget som gjort min blåtandsadapter. En del hårdvarauppgraderingar kan man alltså behöva vara beredd på. Om det gäller specifikt för x64-versionen eller inte vet jag dock inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har inga som helst problem att köra några 32-bitars program alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Såg att där finns paket med både 32 bitars och 64 bitars, så det blir att man köper både och ifall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det finns väl ändå nästan inga "vanliga" program i 64-bits versioner? Så resonerade jag och körde på 32-bitars för att undvika problem med drivrutiner och annat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör 64-bitars här, fungerar alldeles utmärkt! Need for Speed Carbon kraschar för ofta för att jag ska orka spela det, men jag vet inte om det beror på just de 64 bitarna, eller bara Vista i övrigt. Annars funkar allt fint, Flash, Illustrator Photoshop etc etc
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser ingen anledning till att köra 64 då inte så många program är i 64 bitar endå så spelar ingen roll. Ok många prollar är på 64 bitar idag men brukar oftast vara svårare att hitta drivrutiner m.m. Det upptäcker man inte förän det är dags att installera en ny hårdvarudrivrutin eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|