FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Satt offline i förmiddags och försökte komma åt en sida som jag hade sparat som favorit men kunde inte komma åt den. I listan med Favoriter i Explorer var nästan alla ikoner disablade men enstaka gick att komma åt offline, även om jag vet att samtliga var besökta.
Sidan jag skulle komma åt är en asp-sida med diverse inparametrar (en av de som fungerade var även det en asp-sida med inparamterar). Har aldrig tänkt på detta tidigare men vad krävs för att en sida ska fungera offline på detta sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
borde finnas nåt alternativ nånstans om att göra tillgänglig offline... annars kan du ju alltid spara sidan med Arkiv -> Spara sida som
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Bästa sättet att hantera sajter offline, uppdaterar och sparar sidor så ofta du vill.
www.wysigot.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
OK - tackar!
Men hur gör man som för att se till att innehåll/sidor blir tillgängliga offline (om besökarna besökt sidan tidigare) som sajtägare? Finns det något sätt att "trigga" detta utan att kräva 3:e-parts-program etc? Är det något speciellt som krävs (tex i metatag-väg eller så)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej det är browserns cache som avgör detta. Du kan ju se till att du inte sänder några no-cache headrar till klienten men thats about it.
I övrigt så erbjuder nu Google en plugin till webbläsare som heter Google Gears som gör att man kan spara ned data hos användaren, vilken möjliggör att ens sida går att använda även i ett offline läge. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|