FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej kamrater,
Min mobil har passerat bästföre-datumet med ett sekel eller två, och behöver således bytas ut. Jag vill absolut inte betala mer än 2000 kr, och helst inte mer än 1500 kr. Jag kan tänka mig att köpa mobil med tillhörande abonnemang (beroende på hur betalningsförutsättningarna ser ut), eller enbart mobilen i sig. Begagnat är inte aktuellt. Märke struntar jag i. Om det är abonnemang skulle jag helst inte ha comviq, då jag redan ringer gratis till comviq-mobiler från min hemtelefon. Hur hade ni gjort? Alla tips är välkomna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gå till närmaste phonehouse
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag köpte en mobil senast så var det av Tele2, eller Comviq som det också är. Jag betalade 100 kr i inträdesavgift och sedan band jag upp mig på en månadsavgift på 100 kr i 18 månader. Du får ringa upp för hela din månadsavgift, där minutkostnaden är 69 öre till alla nät dygnet runt. Detta innebär att du minst måste betala 100 kr i månaden. Om du pratar för mer än 100 kr per månad så får du givetvis betala för det. Mobilen som jag fick med är en Sony Ericsson W200i, vilket fungerar bra. Den enda nackelen är dock att den inte har Bluetooth. Men i övrigt så tycker jag att det fungerar bra!
http://webbutiken.tele2.se/sonyerics...ricssonw200i1/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
du verkar ju inte ställa några större krav på din telefon, så spring över till närmaste mobilåterförsäljare som du gillar och byt, de har telefoner i alla prisklasser, utseende och färger, så där hittar du nog något fint.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
SE k550i är nog en av de mest prisvärda mobiltelefonerna. Kostar runt 1700 kr.
Då får du: Cybershot-kamera 2.0 MP med autofokus och videoinspelning Bluetooth 2.0 och USB MP3 spelare och radio 262 144 färger Skön att surfa på Det enda negativa jag kan komma på när jag har testat telefonen är att den har dålig batteritid. Annars ska du definitivt köra på denna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sony Ericsson är helt klart att föredra, sen spelar det inte så stor roll vad du väljer... Mest en pris och smakfråga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv så köpte jag nyss en Nokia 6300 utan abonnemang, kostade 2000:-
tycker att det var en helt underbar telefon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Får hålla mede krille83, är hur nöjd som helst med 6300. Har allt jag behöver egentligen. Upp till 2 gig minne för mp3 osv, bra kamera + att jag gillar Nokias kalender.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har bara kört SE sen jag gjorde mig av med min Nokia 8210 för många år sen. Var nästan bara Ericsson innan också.
De känns som det självklara valet än så länge.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hmm, vet inte om trådskaparen har fått den hjälp som var nödvändig..
Men hur som helst så söker jag en telefon med bluetooth, bra kalender/kontakt/uppgifter som en hyffsad kamera samt att den skall vara normalstor och praktisk.. Vad finns det att rekomendera för 2000-3000sek? Vill ha något tills SE 850i kommer ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|