Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa sättet att spendera 14.400 kr på annonsering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-10, 11:27 #1
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
gulasidorna.se (Eniro) har i år som vanligt höjt sitt pris på en bassida, nu till 14.400 kr + MOMS. Här är min sida som exempel:
http://gulasidorna.eniro.se/query?wh..._code=63876996

Enligt eniros egen statistik visades sidan 900 gånger förra året, 500 personer klickade sig vidare till min hemsida. Årspriset var 12.000 kr.

Nu är jag trött på att de höjer priset varje år med 2000 kr utan att ge mer trafik, snarare mindre. Så jag säger upp sidan och har 14.400 kr att spendera under året på något annat sätt att få in kunder till min hemsida.

Jag säljer gamla filmaffischer på seriesam.com. Jag har bara ett ex av varje vara, priserna är ganska höga. De som handlar gör stora inköp (500-1000 kr i genomsnitt). Så det är nog inte lönsamt att annonsera så att man får in massor med besökare, de kollar bara runt och tycker att priserna är för höga. Man måste hitta de personer som har ett verkligt intresse för film, eller heminredning. Troligen var klicken från gulasidorna "bra" klick.

Vilket är bästa sättet att använda 14.400 kr för att få in köpstarka kunder till hemsidan?
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017