FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej.
Driver en mindre community sida och denna + två veckor tillbaka har den varit utsatt för många spammare. Dom verkar ta sig förbi captchen också. Finns det ingen kod man kan lägga till i scriptet på index filen så att dom inte kommer in alls? Jag har då IP-adresserna listade. Väldigt tacksam för hjälp. :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kod:
<? $bannad[0]="1.1.1.1"; $bannad[1]="2.1.1.1"; $bannad[2]="3.1.1.1"; $bannad[3]="4.1.1.1"; $bannad[4]="5.1.1.1"; if (in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'],$bannad)) { header("HTTP/1.1 403 Forbidden"); exit; } ?> Edit1: Kom ihåg att du kan faktiskt använda wildcards om du vill blockera tex ett c-nät, 1.1.1.* Edit2: Om du vill kan du ju använda htaccess till det också: Kod:
Order Allow,Deny Deny From 1.1.1.1 Deny From 2.1.1.1 Deny From 3.1.1.1 Allow From All |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Om det finns andra sätt som är avancerade tekniskt sätt så får ni gärna posta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Grejen är att jag använder captcha men dom har tagit sig förbi det på något sätt :unsure: :blink: ![]() men ska prova detta tack så mycket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Captcha är långt från perfekt tyvärr, det har funnits så länge så spammers har lärt sig hur dom ska göra
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
gsoc: provade det du klistra in... well done! fungerar utmärkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ska slänga upp det på en sida som har en gästbok.. den fylls med ryska..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ryska är väll chill, synd att jag varken pratar eller förstår
![]() |