FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag är ute efter en gammal tidningsartikel om en kille/ung man som har tjännat tiotals miljonär kronor på internet (vet inte om han hade ngn porrsida eller liknande) och ringde skatteverket för att berätta att han är skylldigt att betala flera miljonär kronor i skatt. De trodde inte honnom först, men sedan vissade sig att killen talade sanningen. Han var från Göteborg (Kortedala, Angared eller Bersjön) och denna artikeln kom för 4-5 år sedan i Aftonbladet och i GP. Jag har försökt att hitta den men utan att lyckas. Jag tror att den var ägare till free6.com. Vet ni ngt om den här händelsen - skriv gärna eller PM-a mig. Jag är väldigt tacksam för alla Era svar /Dado |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ring aftonbladet.. dom för ju arkiv över alla artiklar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
mediearkivet.se kan nog hjälpa dig annars.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har redan kontaktat Aftonbladet och GP men de kunde inte hjälpa mig. De säger att jag måste ha mer fakta och kanske exakt månad när artikeln gick ut. Jag ska prova med mediaarkivet.se.
Tack till Era tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Länka gärna till den om du hittar den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Åter till killen från Angered, har starkt för mig att detta var 2003 det pratades om detta. Pengarna bör han alltså tjänat 2002. Vet att det tom togs upp i Dagens eko några gånger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det skulle varit roligare om han ringde ifrån Thailand och sa..
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tippset killar. Jag får leta vidare i de olika svenska tidningar. Om ja hittar ngt meddelar jag den här.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har letat och letat och kunde inte hitta någonting.
Så jag "bumpar" denna tråd för att se om ngn annan kan hjälpa mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror att du menar den artikel som finns i Göteborgsposten 2003-03-14 med rubriken "Sålde nätporr utan att skatta: Unga män som tjänat stora pengar på internet riskerar fängelse för skattebrott" skriven av Karin Wettre och fanns på sida 7 i tidningen.
Kort utdrag: "... ett företag som gjorde en fantastisk omsättning på kort tid, från 0 till 23 miljoner kronor på 13 månader. Den 26-årige man i Angered som låg bakom affärsidén hade en egen betalsajt på internet som drog till sig trafik. Om personen som gick in på sajten betalade fick han titta på porrfilmer." |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|